علی حاجی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۱.۵ کیلومتر از راه های افتتاح شده مسیر مستقیم و ۲ و نیم کیلومتر لوپ ها و رمپ ها هستند که ۳۲.۵ کیلومتر از این پروژه پیش از این به بهره برداری رسیده بود، ۲۱.۵ کیلومتر آماده افتتاح، ۲۵ کیلومتر در دست اقدام و ۹ کیلومتر از این مسیر دست نخوره باقی مانده است.
وی تصریح کرد: کنارگذر شهر کرمان بخشی از کریدور ارتباطی استان های شمال و مرکز کشور به استان های جنوبی (هرمزگان و سیستان و بلوچستان) است که به لحاظ ترانزیت کالا و مسافر و همچنین ارتباط مراکز صنعتی و معدنی بسیار عظیم و قطب های کشاورزی از اهمت ویژه ای برخوردار است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین از محدوده شهر کرمان و افزایش روزافزون ترافیک این شهر، اظهار داشت: اجرای طرح یاد شده می تواند اثرات چشمگیری بر کاهش سوانح، افزایش سهولت عبور و مرور، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا داشته باشد.
وی گفت: کنارگذر کرمان به طور کلی ۸۸ کیلومتر در سال های گذشته به صورت راه اصلی دوخطه احداث و بهره برداری شده که با رشد آمار ترافیک، احداث باند دوم محور بسیار لازم و ضروری بود.
حاجی زاده با اشاره به شرح عملیات اجرایی پروژه افزود: ۱۵ هزار و ۱۷۰ مترمکعب دکاپاژ، ۵۹۵ مترمکعب خاکبرداری مسیر، ۱۹۹ هزار و ۵۸۴ مترمکعب را کفیل و خاکریزی با تراکم ۹۰ و ۹۵ درصد، ۲۸ هزار و ۲۴۰ مترمکعب خاکریزی با تراکم ۱۰۰ درصد، بیش از ۲۳ هزار و ۶۷۵ مترمکعب زیراساس، ۲۴ هزار و ۷۷۶ مترمکعب اساس، ۵۳۹ مترمکعب بتن، ۵۳ هزار و ۶۳۴ کیلوگرم آرماتور، ۲۹۸.۶ تن پریمکت، ۹۶.۹ تن تک کت، سه زهار و ۵۰۸ تن قیر و ۳۲۴ مترمکعب پی کنی در این پروژه انجام شده است.