تهران- ایرنا- مقامات بهداشتی ژاپن روز شنبه اعلام کردند نتیجه آزمایش ویروس کرونا بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر در این کشور طی شبانه روز گذشته مثبت شده است که یک رکورد محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، کیودو روز شنبه گزارش داد این آمار در حالی است که روز پنجشنبه هم نتیجه آزمایش کرونا افزون بر دو هزار نفر در این کشور مثبت بوده است. این اولین باری بود که از زمان آغاز همه گیری جهانی این ویروس، آمار روزانه موارد جدید ابتلا از دو هزار نفر فراتر رفته است.

این گزارش حاکی است مقامات در ژاپن به دنبال راه هایی برای مقابله با ویروس کرونا هستند که درحال حاضر در بخش هایی از کشور به سرعت درحال گسترش است.  

پنج استان از جمله اوساکا، نیز رکورد مبتلایان را شکستند که این امر موجب شد تا استانداران سطح هشدار را بالا ببرند.

با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن،  گوگل ارائه خدمات پیش بینی تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا و قربانیان ناشی از آن را آغاز کرده است.

این اپلیکیشن ژاپنی از مدلی است که گوگل با مشارکت دانشگاه هاروارد بر اساس فناوری هوش مصنوعی ساخته و ارائه این خدمات را در آمریکا از ماه اوت آغاز کرد.

این خدمات تعداد مبتلایان جدید به کووید-۱۹، مرگ و میر ناشی از آن، بستری شدگان در بیمارستان ها و سایر داده های در سطح استانی را برای ۲۸ روز آینده ارائه خواهد داد.

پیش بینی می شود که در مجموع نتیجه آزمایش ۵۳ هزار و ۳۲۱ نفر در سراسر کشور از روز یکشنبه تا ۲۲ آذر مثبت شود.

برای انجام این پیش بینی ها، گوگل از داده های دولتی از جمله داده های وزارت بهداشت و داده های گردآوری شده خود این شرکت از رفت و ‌آمدهای مردم، استفاده می کند. این شرکت می گوید که با استفاده از داده های گذشته دقت این مدل پیش بینی را تایید کرده است.

گوگل می گوید که هدف از این پیش بینی ها کمک به مراکز پزشکی، نهادهای دولتی و سایر سازمان های مربوطه برای آمادگی بهتر آنها می باشد.

در مجموع بیش از ۱۲۹ هزار مورد ابتلا در سراسر ژاپن تائید شده است که از این تعداد ۳۰۰ مورد آن حاد بوده و بیش از ۱۹۰۰ تن نیز جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری رسمی کیودو نیوز