تهران- ایرنا- پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از کشف ۶۲ کیلو و ۶۹۸ گرم ماده مخدر شیشه که به طور حرفه ای در یک منبع آب جاساز شده بود خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا هاشمی جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان روز شنبه در تشریح این خبر گفت: روز گذشته ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "شرافت" شهرستان "نایین" حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی تخصصی از این خودرو ۶۲ کیلو و ۶۹۸ گرم ماده مخدر شیشه که به طور حرفه ای در یک منبع آب در اتاق بار کامیون جاساز شده بود کشف شد. در این خصوص کامیون کشنده توقیف و یک سوداگر مرگ نیز دستگیر که برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

هلاکت سوداگر مرگ در منطقه مرزی

سردار محمد ملاشاهی روز شنبه در تشریح این خبر گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران استان  از فعالیت باند قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی "جالق" شهرستان سراوان مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده برای انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص شد و مرزداران غیور هنگ مرزی سراوان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای کمین، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

سردار ملاشاهی گفت: در این عملیات منسجم که با درگیری مسلحانه و تبادل سنگین آتش بین مرزداران و قاچاقچیان همراه بود، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اتخاذ تاکتیک‌های مناسب عملیاتی موفق شدند ضمن به هلاکت رساندن یک نفر از سوداگران مرگ، مقدار ۳۶۰ کیلوگرم تریاک به همراه مقادیری سلاح و مهمات را کشف کنند.

فعال نبودن رمز پویا دردسر ساز شد

سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان خبر داد و گفت: با فعالسازی سامانه پیامکی و رمز پویا نسبت به کنترل صورتحساب‌های بانکی خود اقدام کنید.  

وی افزود: با شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی ناشناس اقدام به برداشت ۳۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش بصورت اینترنتی کرده است، پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

یادگارنژاد افزود: با تحقیقات گسترده پلیسی، فرد برداشت کننده از حساب شاکیه مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی به پلیس فتا تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان کرمان گفت: این مجرم سایبری در ابتدا منکر بزه انتسابی خود شده بود؛ اما پس از مواجهه  با دلایل و مدارک لب به اعتراف گشود و اعتراف کرد که مدتی قبل در یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی مشغول به کار بوده که بعد از نصب اینترنت منزل شاکیه و به منظور خرید بسته‌های مصرفی اینترنت، اطلاعات کارت بانکی وی اعم از رمز دوم، cvv۲ و تاریخ انقضای کارت بانکی را دریافت کردم.

سرهنگ یادگار نژاد افزود: متهم چند ماه بعد از آنکه از آن شرکت بیرون می‌آید و چون اطلاعات بانکی وی را در سر رسید خود یاداشت کرده بعد از گرفتن موجودی متوجه می‌شود که شاکی هنوز رمز دوم بانکی خود را تغییر نداده و رمز پویا ندارد و به تصور اینکه شناسایی نمی‌شود اقدام به خرید شارژ و برداشت غیر مجاز از حساب شاکیه می‌کند.

شناسایی عامل تهدید و اخاذی به بهانه خرید لباس مجلسی زنانه

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی فردی  خبر داد که که به بهانه خرید لباس مجلسی زنانه در شبکه های اجتماعی اقدام به تهدید و اخاذی از خانم ها می کرد.

وی گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه از طریق فردی ناشناس تهدید به اخاذی شده است،  موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ ابوطالبی افزود: طبق اظهارات شاکی، مشخص شد که وی  قصد فروش یک لباس مجلسی در یکی از برنامه های واسط داشته است که پس از قرار دادن اگهی، یک فرد ناشناس که خود را زن معرفی کرده بود، مدعی شد که قصد خرید لباس را دارد ولی پس از دسترسی به تصاویر خصوصی شاکیه،  اقدام به تهدید و اخاذی از وی را داشت.

کشف ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق 

سرهنگ آیت اله قره گوزلو فرمانده انتظامی شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان از کشف ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع بنزین توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان زهک حین کنترل خودروهای عبوری در محدوده "روستای عطا محمد" شهرستان به یک دستگاه تریلی تانکردار مشکوک و برای بررسی بیشتر آنان را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع بنزین کشف کردند.  در این رابطه یک نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف۳۰ هزارلیترسوخت قاچاق 

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف ۳۰ هزار لیترسوخت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و۱۰۰میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران پلیس آگاهی سیریک با اشراف اطلاعاتی و در پی دریافت خبری مبنی بر وجود مقادیری سوخت قاچاق درسطح شهرستان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از محل مورد نظر ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: ارزش محموله کشف شده از سوی کارشناسان ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام که در این زمینه ۴ نفر متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف انبار احتکار مواد غذایی 

سرهنگ داوود امجدی فرمانده انتظامی لارستان استان فارس  از شناسایی و کشف ۳ انبار مواد غذایی احتکار به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت:  ماموران انتظامی لارستان به همراه کارکنان ناحیه مقاومت بسیج با انجام اقدامات فنی به سر نخ‌هایی از احتکار مقادیر زیادی مواد غذایی در ۳ انبار واقع در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبارها، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شکر، ۲۵۰ کیلو قند، یک هزار و ۷۵۲ پاکت پودر لباسشویی، ۸ هزار و ۸۸ قوطی کنسرو ماهی، یک هزار و ۶۸۰ قوطی نوشیدنی، ۲۴۰ کیلو لوبیا، ۲۸۰ لیتر روغن، ۳۲۰ کیلو عدس و ۳ دستگاه خودرو پژو پارس احتکار را کشف کردند.

فرمانده انتظامیلارستان با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: با توجه به عدم حضور مالک انبارها، در این خصوص پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف ام‌وی‌ام با ۱۶۳ کیلو حشیش 

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف سواری ام‌وی‌ام و کشف ۱۶۳ کیلو حشیش در محور قطرویه-نی‌ریز خبر داد و گفت: مأموران انتظامی نی‌ریز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی با یک خودرو ام‌وی‌ام قصد انتقال مواد مخدر به این شهرستان را دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس به محور "قطرویه-نی‌ریز" اعزام و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس خودرو حامل مواد مخدر را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن، ۱۶۳ کیلو حشیش کشف و در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، افزود: مبارزه بی امان با مواد مخدر و دستگیری سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

توقیف محموله ظروف میلیاردی قاچاق 

سردارحاجی محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی استان لرستان از توقیف کامیون کشنده و کشف محموله ظروف قاچاق آشپزخانه به ارزش ۶ میلیارد ریال در آزاد راه خرم زال خبر داد و گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی استان در آزاد راه "خرم زال" حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده کانتینردار مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از خودروی مذکور ۴ هزار و ۲۳ عدد انواع ظروف قاچاق آشپزخانه کشف و یک نفر را در این رابطه دستگیر کردند، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به این که این محموله از استان های جنوبی به مقصد پایتخت بارگیری شده بود، افزود: کارشناسان ارزش این محموله را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند.