اردبیل - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۱۸۰ هزار تن کالای ایرانی امسال تاکنون از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل صادر شده است.

به گزارش ایرنا ، کلیم‌الله وثوقی روز شنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان افزود: این میزان کالا توسط هفت هزار و ۹۴۴ دستگاه کامیون صادر شده که از این تعداد بیش از ۱۷۴ هزار تن کالا توسط  هفت هزار و ۶۴۱ دستگاه کامیون ایرانی و پنج هزار و ۴۰۰ تن کالا توسط ۲۵۷ دستگاه کامیون گرجی و حدود هزار تن توسط کامیون دیگر کشورها از مرز بیله‌سوار خارج شده است.

وی با بیان اینکه صادرات کالا از این پایانه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش یافته است، افزود: محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه ،نمک، ،سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن بیشترین کالاهای صادر شده ایرانی بوده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهارداشت: صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان ،روسیه ،گرجستان و حوزه قفقاز انجام شده است.

به گفته وی ، در این مدت ۱۲۴ هزار تن کالا توسط پنج هزار و ۳۵۸ دستگاه از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی افزایش ۱۸ درصدی ترانزیت خروجی را مورد اشاره قرار داد و گفت: آب معدنی، برنج، گچ، سنگ‌های ساختمانی، سیمان، ام دی اف، نئوپان، سیمان، نمک، پروفیل، هیدروکربن ، انواع البسه و بیسکویت عمده‌ترین کالاهای ترانزیت خروجی شده از پایانه بیله‌سوار هستند.

وی همچنین از توقف تردد مسافر بخاطر شیوع ویروس کرونا از پایانه مرزی بیله‌سوار در این مدت خبر داد و افزود: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار برای مقابله با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط با قوت درحال انجام است.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است