تهران-ایرنا- یک مقام نظامی آمریکا گفت که وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) تلاش هایش برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را افزایش داده و محدودیت های بیشتری را از ابتدای این هفته برای مقامات و کارمندانش وضع کرده است.

به گزارش ایرنا شبکه خبری سی ان ان روز شنبه گزارش داد: همزمان با سطح بی سابقه ابتلا به کرونا در پنتاگون انتظار می رود یادداشتی که در آن راهنمایی های لازم درباره این تغییر جدید ارائه شده بزودی امضا و منتشر شود.

اقدامات جدید شامل افزایش چک کردن حرارت بدن کارکنان و محدودیت در حضور کارکنان این وزارتخانه خواهد بود.

تارنمای پولیتیکو در گزارشی در همین زمینه نوشت محدودیت های جدید شامل درخواست از کارکنان پنتاگون برای دورکاری و استفاده از مرخصی استعلاجی است.

سی ان ان به نقل از مقام ارشد پنتاگون نوشت: این تغییر و تحولات به افزایش تعداد مبتلایانی که در  دیدار با وزیر دفاع لیتوانی از این وزارتخانه در جمعه گذشته در ارتباط بوده اند، ربطی ندارد.

پنتاگون روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: آزمایش کرونای «آنتونی تاتا»  از مقام های ارشد پنتاگون بعد از ملاقات با وزیر دفاع لیتوانی مثبت شده  است.

وی به مدت چهارده روز قرنطینه خواهد شد.

وزیر دفاع لیتوانی با تعدادی از مقام های ارشد پنتاگون دیدار کرده که شامل کریس میلر سرپرست وزارت دفاع و وزیران ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی بوده است.

پنتاگون اعلام کرده هر یک از این وزیران از زمان این دیدار تاکنون آزمایش داده اند.

تحولات جدید در حالی بروز کرده که اوایل هفته گذشته وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در بین نظامیان این کشور به سطح بی سابقه ای رسیده است و بر اساس آمار وزارت دفاع شمار مبتلایان جدید تا روز پنجشنبه به هزار و ۳۱۴ نفر رسیده است.

با افزایش مبتلایان به کرونا در بین جمعیت آمریکا تعداد موارد ابتلا در بین نظامیان نیز در چند هفته گذشته افزایش داشته است.

یک مقام نظامی آمریکا به سی ان ان گفت نرخ مثبت شدن آزمایش کرونا در بین ارتش آمریکا ۶.۸ درصد است. در مقایسه نرخ مثبت شدن کرونا در بین جمعیت غیرنظامی این کشور ۹.۹۸ درصد است.

سی ان ان نوشت: همچنین شیوع ویروس در ناو شکن یو اس اس مایکل مورفی سرعت گرفته و تقریبا یک چهارم از ۳۰۰ خدمه این ناو را گرفتار کرده است.