مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی سردشت گفت: ۲۲ هزار و ۷۲۸ کیلوگرم انواع مواد غذایی احتکار شده توسط سودجویان در یکی از انبارهای این شهرستان شناسایی و کشف شد.

سرهنگ موسی بهاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای مبارزه جدی با سودجویان و اخلالگران اقتصادی و در پی کسب خبری مبنی بر احتکار انواع موادغذایی در انباری، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران پس از بررسی صحت و سقم موضوع و هماهنگی با مقام قضایی اقدام به بازرسی از محل کردند، گفت: در این بازرسی ۲۰ تن شکر، هزار و ۶۴۸ کیلوگرم روغن مایع و هزار و ۸۰ کیلوگرم آرد کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی سردشت اظهار داشت: طبق اعلام کارشناسان ارزش این میزان مواد غذایی کشف شده بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ بهاری اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی، تحویل مراجع قضایی شد.

وی با بیان اینکه ماه گذشته نیز ۲۲ تُن آرد احتکار شده در این شهرستان کشف شده بود، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز در قالب احتکار کالا یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی آن اقدام شود.

سردشت از جمله شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که در جوار مرزهای عراق واقع شده است.