مشهد- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب تایباد گفت: با هزینه افزون بر ۱۰ میلیارد ریال و حفر ۲ حلقه چاه و ایجاد مجتمع آبرسانی روستایی سرخ‌سرا و سمنگان، مشکل کمبود آب شرب شهر تایباد و پنج روستای بخش میان ولایت این شهرستان رفع شد.

محمد امین باباغیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این اقدام مشکل آب شرب ساکنین روستایی سرخ‌سرا، سمنگان، شادی، بیدک و بخشی از شهر مشهدریزه برطرف شد.

وی ادامه داد: با رفع کمبود آب شرب در این مناطق افزون بر ۲۱ هزار خانوار از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شدند.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد گفت: در حال حاضر برای رفع مشکل کمبود آب شرب روستایی در حوزه مجتمع آبرسانی محسن آباد، حفر یک حلقه چاه با اعتبار افزون بر پنج میلیارد ریال مورد نیاز می باشد.

وی افزود: همچنین با مشارکت و همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در دهستان کرات تایباد، ۲ کیلومتر لوله چدن برای تکمیل خط انتقال مجتمع آبرسانی کوه آباد به آبقه و رفع کمبود آب شرب در این مناطق روستایی با هزینه ۱۵ میلیارد ریال خریداری شده که طی روزهای آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

باباغیبی ادامه داد: این مجتمع هفت روستا را زیرپوشش دارد و آب شرب ۹ هزار و ۴۰۰ نفر در این مناطق را تامین می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان تایباد هشت مجتمع آبرسانی روستایی دارد که به ۱۲ هزار و ۸۰۰ مشترک در ۳۸ روستا خدمات ارائه می کند.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد به فرسوده بودن شبکه توزیع آب روستایی این شهرستان اشاره کرد و افزود: این شبکه ۵۰۰ کیلومتر است که ۱۰۰ کیلومتر آن و معادل ۲۰ درصد فرسوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه کیلومتر از شبکه آب شرب روستایی این شهرستان نیاز به تعویض اضطراری دارد.

شهرستان تایباد ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال آب شرب روستایی دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.