یزد- ایرنا- نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را طبق قانون در قبال مردم انجام دهند کشور به خوبی اداره می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا صباغیان روز دوشنبه در گفت و گو با مردم این حوزه انتخابیه در فضای مجازی با اشاره به اینکه راهکار اصلی غلبه بر مشکلات اقتصادی در گرو نظارت عالیه نمایندگان است که وظایف خود را به خوبی انجام دهند افزود: طبق قانون اساسی بعد نظارت و قانونگذاری به مجلس واگذار شده که باید نمایندگان ماموریت خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به خاطر نقش و جایگاهی که در کشور دارد در راس همه امور است و طبق قانون نمایندگان حق دارند در تمام مسائل داخلی و خارجی  در راستای اهداف انقلاب اسلامی و منافع مردم اظهار نظر کنند.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با این قدرتی که به مجلس شورای اسلامی داده شده اگر از این قدرت دقیق و به موقع استفاده نشود به هر عنوان، جایگاه مجلس ضعیف می‌شود.

به گفته صباغیان، هم‌اکنون به دلایلی نمایندگان مجلس به نحو احسن به وظایف خود را به خصوص در بعد نظارتی عمل نمی‌کنندو اکثر آنها به کارهای اجرایی کوچک در حوزه انتخابیه می‌پردازند و طوری تبلیغ شده که مردم همین انتظارات کوچک را دارند.

وی تصریح کرد:  نمایندگان مجلس باید هم قانونگذاری برای همه امور یعنی ریل گذاری کنند و هم بر همه امور نظارت کنند و اگر وظایف محقق شود جلو بسیاری از فسادها و مشکلات فرهنگی و اقتصادی گرفته می‌شود و این انتظار مردم از وکلای خود است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه پنج شهرستان یادشده در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.