مهاباد- ایرنا- به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و با حضور جمعی از مسوولان شهرستان سردشت، ۶ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در این شهرستان مرزی به بهره‌برداری رسید.

فرمانده سپاه سردشت روز دوشنبه در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی شامل احداث جاده روستایی به طول سه کیلومتر، مرمت و بازسازی یک خانه محروم، احداث مدرسه، مسجد و تامین آب شرب است که در ۶ روستای این شهرستان افتتاح شد.

غلامحسین محمدی اصل افزود: همچنین به همین مناسبت یک مسکن مددجویی کمیته امداد نیز در آخرین روستای مرزی این شهرستان واقع در ۳۰ کیلومتری مرز با کشور عراق به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها با اعتبار بیش از چهار میلیارد ریال از محل قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) اجرا شده است بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۶ روستا با جمعیت ۵۰۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.

فرمانده سپاه سردشت افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج ۱۶ واحد مسکونی از خانه‌های مددجویی بهزیستی و کمیته امداد افتتاح و بیش از ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با شعار "بسیج، پیشرو خدمت و امید آفرین" در سه محور در این شهرستان برگزار می‌شود.

از ۲۹ آبان ماه تا ششم آذر به عنوان هفته بسیج نام‌گذاری شده ‌است.

شهرستان سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۷۰ روستای دارای سکنه است.