بغداد – ایرنا- وزیر دفاع عراق گفت که گروه تروریستی داعش به سلاح‌های پیشرفته از جمله دوربین دید در شب مجهز شده است .

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق در سخنانی تلویزیونی درباره اوضاع عراق در سایه افزایش حملات گروه تروریستی داعش در مدت اخیر گفت: دشمن سلاح های پیشرفته ای دارد و از سلاح های تک تیرانداز جدیدی استفاده می کند که دارای دوربین های حرارتی دید در شب است و می تواند از فاصله دو کیلومتری به هدف خود به طور دقیق شلیک کند.
وی درباره تعداد عناصر داعش در عراق گفت: تعداد داعشی ها در عراق کم نیست و حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار عنصر در استان های آزاد شده از دست این گروه و شمال استان های بغداد و بابل و دیاله هستند.
وزیر دفاع عراق که با شبکه «دجله» عراق گفت وگو می کرد، افزود:  داعش از حمایت برخوردار است و یک گروه بین المللی با فعالیت در اروپا ، جنوب شرق آسیا و افغانستان است و از مرز سوریه به خاک عراق نفوذ می کند.

مقام عراقی در عین حال تاکید کرد ؛ ما برنامه ای برای کنترل مرزها داریم. ما بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع را پوشش امنیتی داده ایم. ۹۰ درصد از عملیات داعش به علت اهمال سرباز ، افسر ، فرمانده یا حتی غیرنظامیان عراقی است.
وی تصریح کرد: در طول سه سال، توانستیم ارتش را آموزش دهیم اما ویروس کرونا این روند را متوقف کرد. ناتو کار آموزش برخی یگان ها را برعهده دارد.
وی افزود: تروریست ها بیش از نیم ساعت توان جنگیدن ندارند و باید به جای تعقیب، با آنها بجنگیم زیرا در صورت تعقیب، در کمین می افتیم.
تحرکات گروه تروریستی داعش در طول یک ماهه اخیر در برخی استان های عراق افزایش یافته است. با وجود عملیات‌ مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست‌های داعش انجام می‌دهند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.
عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.