اکبر حسن بگلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خدمات برق رسانی شامل تغییر نام، فروش انشعاب، صدور قبض المثنی، تسویه بدهی، سوابق مصرف، صورتحساب، سوابق پرداخت صورتحساب و مشاهده صورتحسابها را به صورت غیرضروری ارائه میکند.
وی ادامه داد: همچنین پرداخت از طریق سایت شرکت، پرداخت از طریق psp ها و از طریق تلفن بانک و اعلام کارکرد توسط مشترک دیگر خدماتی هستند که به صورت غیرحضوری ارائه میشود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی گفت: مشترکان برق استان میتوانند با مراجعه به سایت این شرکت به نشانی اینترنتی www.waepd.ir و استفاده از بخش میز خدمت الکترونیکی، تمامی خدمات مورد نیاز خود را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری دریافت کنند.
حسن بگلو بیان کرد: همچنین در صورت بروز هرگونه نارسایی در شبکه برق، سامانه تلفنی ۱۲۱ در تمامی شهرهای استان جهت خدمات رسانی کماکان فعالیت میکند.
وی با اشاره به هدف ارائه خدمات به صورت غیرحضوری، افزود: این شرکت به منظور حفظ سلامت ارباب رجوع و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، خدمات برق رسانی را به صورت غیرحضوری ارایه میکند.
۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجانغربی از نعمت برق برخوردار هستند.
یکهزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف میشود.
بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام میشود.