آیدین رحمانی روز پنجشنبه در جلسه طرح جامع مطالعات ساماندهی و طراحی جاده ارومیه - سرو افزود: رونق مرز در پایداری توسعه بیش از پیش منطقه نقش بسزایی دارد و می توان از ظرفیت های جاده ای و ریلی برای رونق بیش از پیش در استان به ویژه مرز سرو استفاده کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون اقداماتی در راستای توسعه شبکه ریلی ایران به شبکه ریلی ترکیه از مسیر ارومیه صورت گرفته، بیان کرد: مزیت های اقتصادی، توسعه منطقهای، افزایش ارتباطات بینالمللی، دسترسی به آبهای آزاد ترکیه از بندر مرسین از جمله ظرفیت های مدنظر در این بخش است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جلوگیری از دخل و تصرف غیرقانونی در مسیر جاده ارومیه به سرو گفت: تصمیمها باید به گونهای اتخاذ شود تا اشتیاق به سرمایهگذاری و رغبت مردم برای استفاده از اراضی تضییع نشود.
در این جلسه پیشنهادهایی در مورد ورودی شهر ارومیه، دانشگاه و کارگاههای تولیدی، چشمانداز طبیعی و حوزه تجاری و پایانه مرزی جهت برنامهریزی و مطالعه دقیق مورد بررسی قرار گرفت.
ارومیه ۵۵ کیلومتر فاصله با مرز سرو دارد؛ سرو یکی از مرزهای رسمی ایران با ترکیه است که در مرز استان حکاری این کشور قرار دارد.
استان حکاری، استانی در جنوب شرقی کشور ترکیه است.