رشت - ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به متوسط بارش ۴۷.۵ میلیمتری طی ۳۶ ساعت گذشته در استان گفت : این بارشها که در ارتفاعات به صورت برف به ۵۰ میلیمتر رسید منجر به به مسدود شدن موقتی برخی جاده ها و سیلابی شدن برخی مسیل ها شد.

امیر مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: . با توجه به ضرورت اعلام آمادگی که بر اساس پیش بینی و هشدارهای هواشناسی به همه دستگاهها و فرمانداران اعلام کرده بودیم، تمامی دست اندرکاران مربوطه در مقابله با هر گونه حوادث احتمالی در آماده باش کامل بودند و به سرعت نسبت به رفع مشکلات اقدام نمودند .

وی با بیان اینکه طی ۳۶ساعت گذشته تقریبا به شکل یکنواخت در سطح استان بارش داشته ایم که به طور متوسط این میزان به ۴۷.۵ میلی متر رسیده است، اظهار کرد : ایستگاه توتکی سیاهکل با ۸۸ میلی متر بیشترین بارش را در استان و نقاطی همچون سد منجیل با ۶۹ میلی متر و اسپیلی دیلمان با ۳۹.۵ میلی متر و رشت با ۶۷ میلی متر بیشترین بارش ها به صورت باران داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه این بارش ها در ارتفاعات به صورت برف بود ، افزود : بارش برف در آبی نام سیاهکل و محور بلوردکان - خصیب دشت ۴۵ سانتیمتر و جاده های پونل- خلخال و اسالم - خلخال نیز به بیش از ۵۰ سانتیمتر رسیده است .

وی اظهار کرد: در همین راستا راه ارتباطی تالش- آق اولر که در روستای تنگاب که براثر جاری شدن گل و لای مسدود و تردد وسائط نقلیه با مشکلاتی مواجه شده بود ، بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه همه راه های اصلی گیلان به غیر از پونل- خلخال که بدلیل ایمنی تردد کنندگان بسته شده است، افزود: راه های روستایی در بالای ارتفاعات دیلمان شهرستان سیاهکل ، رودبار و املش تا ۵۰ درصد باز است که مابقی تا ظهر بازگشایی می شود.

وی گفت:   با توجه به اینکه در ارتفاعات بارش ها به صورت برف بود خیلی شاهد سیلاب نبودیم و فقط جریان آب رودخانه های صومعه سرا ، پیربازار و توتکی سیاهکل شمرود و شلمان رود و دیناچال سیلابی و نیمه سیلابی گزارش شده است و  در رودخانه های پلرود و شفارود و ناورود و کرگانرود و قلعه رود خان شدت کمتر بوده و کمی نیمه سیلابی است.

مرادی تصریح کرد: دو  نقطه از شهر رشت در بلوار گیلان و خیابان شهدا در رشن دچار آبگرفتگی شد که با  تلاش های انجام شده برطرف شد.

براساس پیش بینی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی در گیلان تا ظهر تضعیف می شود.