سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ گفت:  ۵۳ درصد از تعهد اشتغال امسال دستگاه‌های اجرایی استان محقق و در سامانه ملی رصد ثبت شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان روز شنبه به رسانه ها افزود: پنج هزار و ۵۷۷ شغل براساس گزارش سامانه رصد در سال ۹۹ در استان سمنان ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ابراز داشت:  ۵۳درصد تعهد اشتغال‌زایی استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال براساس گزارش سامانه رصد از سوی دستگاه‌های اجرایی استان محقق شد و این رویه تا پایان امسال برای انجام تعهد ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و توجه به مشاغل خرد و کلان از راهبردهای جدید برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال پایدار در استان است.

غنیان ادامه داد: سال گذشته ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال استان سمنان محقق و برای ۱۰ هزار و ۶۱۲ نفر اشتغالزایی شد و امسال شیوع کرونا، اشتغالزایی را نیز تحت تاثیر خود قرار داد.

وی اضافه کرد: هماهنگی خوبی بین مدیران و مسئولان استان سمنان برای کاهش آمار بیکاری وجود دارد که با تلاش مستمر می‌توان آمار بیکاری در سمنان را به کمترین میزان رساند.

وی بیان کرد: سال‌های گذشته سمنان از لحاظ تحقق تعهد در زمینه اشتغال جزو استان های پیشرو در کشور بود و تلاش می‌شود تعهد اشتغال استان سمنان امسال نیز در حد مطلوب باشد و نرخ بیکاری به واسطه اشتغالزایی مانند سال گذشته کاهش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ با اشاره به شیوع کرونا و رونق کسب و کارهای اینترنتی، ابراز داشت: بستر اینترنت فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال محسوب می شود و ضرورت دارد این حوزه برای ایجاد اشتغال در استان سمنان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.