ارومیه- ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خوی گفت: ۱۷۰ نفر در اجرای طرح شهید سلیمانی به منظور نظارت، حمایت، پایش و مراقبت از اقشار مختلف جامعه در مواجهه با ویروس کرونا در این شهرستان مشارکت دارند.

فاطمه مقدم تبریزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح ، ۱۰ تیم عملیاتی در مناطق شهری و ۱۰۰ تیم در مناطق روستایی این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به مشارکت نهادهای مختلف در اجرای این طرح اجتماعی و بهداشتی افزود: این طرح محله محور و خانواده محور به صورت مشترک از سوی فرمانداری، دانشکده علوم پزشکی، هلال احمر و سپاه خوی  برای مقابله با همه‌گیری کرونا در این شهرستان اجرا می شود.

وی اظهارداشت: همراهی و همکاری مردم شهر و روستاهای خوی، شرط موفقیت این طرح محله محور و خانواده محور است.

وی هدف اصلی طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج دانست و اظهار داشت: تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از اهداف این طرح است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خوی اظهار داشت: حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی است.

وی با اشاره به انجام تست های هدفمند و هوشمند در مناطق تعیین شده، اظهارکرد: شناسایی همه افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا، جداسازی و رهگیری بیماران، تقویت فرآیند درمان و کاهش حداکثری موارد بستری در این طرح مورد توجه است.

 به گزارش ایرنا، این طرح با شعار "هرخانه یک پایگاه"، به صورت سراسری آغاز شده شده است.