مهاباد- ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده سپاه مهاباد گفت: جهادگران بسیج اصناف در اجرای طرح " شهید حاج قاسم سلیمانی" اقدام به تهیه و توزیع ۱۶۰ بسته لوازم‌تحریر و کمک آموزشی در مناطق محروم و کم‌برخوردار این شهرستان کردند.

سرهنگ منوچهر مودبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بسته‌ها شامل تمامی اقلام آموزشی موردنیاز دانش‌آموزان از جمله کیف و نوشت‌افزار بوده که برای یک سال تحصیلی آنها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بسته های تهیه شده با همکاری بسیج اصناف تهیه و در بین دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار از جمله "زمین‌های شهرداری"، "کانی صوفی رشید" و "پشت تپ" توزیع شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه مهاباد بیان کرد: طرح شهید حاج « قاسم سلیمانی» طرحی مشترکی بین سازمان بسیج مستضعفان و وزارت بهداشت و درمان برای مقابله با ویروس کرونا است که بخش درمان آن به وزارت بهداشت و بخش حمایتی نیز به بسیج واگذار شده است.

سرهنگ مودبی گفت: همچنین طی ماه گذشته ۸۰۰ بسته حمایتی با هدف کمک به نیازمندان در اختیار اقشار آسیب‌دیده و خانواده‌های بی‌بضاعت همین محلات قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون بیش از ۱۴ هزار بسته معیشتی در قالب ۱۰ مرحله در بین نیازمندان مستحق این شهرستان توزیع شده است. 

مهرماه سال جاری همزمان با بازگشایی مدارس ۴۷۴ بسته آموزشی در بین دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان توزیع شده بود.

پنج‌هزار و ۲۴۰ خانوار مهابادی هم‌اکنون با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد، هزار و ۵۰ دانش‌آموز، ۷۳۱ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.