مهاباد- ایرنا- رئیس دادگستری میاندوآب گفت: ۲ اتاق دادرسی الکترونیکی با هدف جلوگیری از کاهش مراجعه زندانیان به شعب دادسرا و دادگستری و جلوگیری از شیوع کرونا در زندان این شهرستان راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی روز یکشنبه در حاشیه راه‌اندازی این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای توسعه تکنولوژی و کاهش امور کاغذی و همچنین به علت شیوع ویروس کرونا که در صورت انتقال زندانی برای محاکمه به دیگر حوزه‌های قضائی استان و کشور احتمال آلوده شدن وی و افراد محافظ به بیماری کووید -۱۹ زیاد است، این طرح در زندان میاندوآب راه‌اندازی شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به دولت در انتقال زندانیان به دیگر شهرها از دیگر مزایای این طرح است افزود: در همین راستا زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در زندان این شهرستان در دستور کار قرار گرفت و در کمتر از ۲ ماه عملیات ساخت و تجهیز این اتاق‌ها در محل بازداشتگاه زندان این شهرستان اجرا شد.

رئیس دادگستری میاندوآب گفت: این اتاق‌ها به یک دستگاه مانیتور، دوربین (وب‌کم)، مینی‌کیس دیجیتالی، لوازم جانبی رایانه، شبکه سراسری اینترانت و عایق بندی صوتی (آکوستیک) تجهیز شده است و از این پس محاکمه متهم به صورت مجازی انجام خواهد گرفت‌.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی بیان کرد: در این اتاق‌ها زندانی با قرار گرفتن در پشت دوربین، اظهارات و دفاعیات خود را در برابر قاضی ارائه خواهد داد و نیازی نیست که زندانی به دیگر شهرها حتی شهرهای دور دست کشور اعزام شود.

در آذربایجان‌غربی این طرح در چهار حوزه قضائی شامل ارومیه، نقده، میاندوآب و بوکان راه‌اندازی شده است.