خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران "ایرنا" در افکارسنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا اعلام نظر کنند که جریمه های رانندگی تا چه اندازه در رعایت محدودیت های تردد تاثیر داشته است که ۵۱.۸ درصد مخاطبان ایرنا تاثیر آن را «زیاد » اعلام کردند، ۲۶.۶ درصد میزان تاثیر اعمال جریمه در رعایت محدودیت ها را «تاحدی » و ۲۱.۶ درصد «کم » دانستند.
ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل شدت یافتن همه گیری ویروس کرونا و آمار تلفات بیماری کووید-۱۹ محدودیت های گسترده و جدیدی از روز اول آذرماه به مدت ۱۵ روز به اجرا گذاشت که یکی از این موارد ایجاد محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح و همچنین منع تردد پلاک های غیر بومی خودرو در شهرهای قرمز است. در راستای اجرای این محدودیت ها جریمه هایی نیز در نظر گرفته شد. اداره کل پژوهش و بررسی های خبری همزمان با اجرای این برنامه برای دستیابی به نظرات مخاطبان خود اقدام به نظرسنجی آنلاین در روزهای ۴ تا ۱۰ آذر ماه جاری بر روی سایت ایرنا کرده است و نزدیک به ۵ هزار نفر در این افکارسنجی مشارکت کردند.
در این نظرسنجی چهار سوال ؛ ۱- به نظر شما مردم چه میزان دستورات مربوط به محدودیت های کرونایی جدید را در این ایام رعایت می کنند؟ ۲- محدودیت های تردد شبانه شهری و برون شهری چه میزان در کنترل کرونا می تواند نقش داشته باشد؟ ۳- ترجیح شما در این ایام محدودیت ها (تعطیلات دو هفته ای ) برای انجام فعالیت های کاری چیست ؟ ۴ - به نظر شما میزان جریمه های رانندگی تا چه اندازه در رعایت محدودیت های تردد تاثیر داشته است ؟ مطرح شد.
در پاسخ به سوال محدودیت های تردد شبانه شهری و برون شهری چه میزان در کنترل کرونا می تواند نقش داشته باشد؟ ۳۹ درصد نقش محدودیت های تردد را در کنترل کرونا « زیاد » ، ۳۱ درصد «کم » و ۲۸ درصد « تا حدی» اعلام کردند.
پاسخ های مخاطبان شرکت کننده در مورد سوال سوم نیز حاکی است ؛ ۷۹.۲ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی ترجیح می دهند فعالیت هایشان را به صورت « دورکاری در منزل » انجام دهند و ۲۰.۸ درصد نیز خواهان « حضور در محل کار» هستند.
بیش از نیمی از مخاطبان ایرنا (۵۳.۸ درصد ) در پاسخ به این سوال که به نظر شما مردم چه میزان دستورات مربوط به محدودیت های کرونایی جدید را در این ایام رعایت می کنند ؛ میزان رعایت را « تاحدی » دانستند. ۲۳.۸ درصد آن را « کم » و ۲۲.۸ درصد نیز آن را « زیاد » اعلام کردند.
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاعرسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوعها و مسائل مختلف جامعه از روز ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستینبار در تارنمای اصلی خود راهاندازی کرد.