ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‎غربی گفت: تقاضای نماد اعتماد الکترونیکی در استان به حدود یک‌هزار و ۲۰۰ مورد رسیده که حدود نیمی از این تعداد فعال است.

قاسم جلیلی‌نژاد روز ‌چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:این رقم در یک سال گذشته، حدود ۹۰۰ نماد بود که این آمار نشان می‌دهد که تقاضای نماد افزایش یافته‌است.

وی با اشاره به گسترش روز افزون معامله‌های برخط و خدمات ارائه شده بر بستر اینترنت بیان کرد: تعداد کسب و کارهای اینترنی روز به روز روند رو به رشدی را در کشور طی می‌کند و آذربایجان‌غربی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در سال‌های اخیر تجارت الکترونیک در میان شرکت‌های استانی به سرعت در حال گسترش بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایـجاد اعتماد بین کاربران خدمات الکترونیکی است.

جلیلی نژاد اضافه کرد: طبق مطالعات انجام شده تایید کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه و مرکز ثالث، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کارهای اینترنتی را دارد.

وی بیان کرد: در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شود، می‌تواند برای شکایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی مراجعه کند.

وی با بیان اینکه نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی است، بیان کرد: این نشان توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت)، صادر شده و به کسب و کارهای اینترنتی با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، هدف از اعطای نماد اعتماد الکترونیکی را اعتمادسازی و رسمیت‌دهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیتی،‌ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست.

به گزارش ایرنا ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی به‌خصوص معاملات بنگاه‌های تجاری با افراد (B۲C) است به نحوی ‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل کرده و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می‌کنند.