ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: پیش بینی ها بیانگر کاهش دید و مه صبحگاهی در استان تا پایان هفته جاری است.

یاسر اشتاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش‌بینی و پیش‌یابی، هوای استان در روزهای آینده ابری و نیمه ابری  است و جز مه صبحگاهی پدیده‌ای خاص برای استان پیش‌بینی نمی‌شود. 

کارشناس  اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان بین صفر و چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود و شهرستان بوکان با دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان گزارش شد.

وی با بیان اینکه تغییرات دمایی خاصی طی روزهای آتی برای آذربایجان غربی پیش‌بینی نمی‌شود، اضافه کرد: از هفته گذشته دمای استان با کاهش ۶ درجه‌ای مواجه بوده و این روند همچنان در منطقه پایدار است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

در هفته گذشته بارشهای زودهنگام پاییزی که توام بابرف و باران بود موجب خوشحالی کشاورزان شد، پیش بینی های هواشناسی در این استان به علت اشتغال ۳۰ درصدی در بخش کشاورزی دارای اهمیت است.