مهاباد- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری بوکان گفت: برنامه پیش‌آمادگی برای حوادث احتمالی زمستانه در شهرداری بوکان تدارک شده و نیروها و توان فنی این نهاد به‌صورت هدفمند آماده خدمات رسانی هستند.

محمد اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با ورود به فصل سرما، مخلوط ماسه و نمک به میزان لازم خریداری و ایستگاه‌هایی در نقاط مختلف شهری مستقر دایر شده و مخازن در روگذرها، زیرگذرها و معابر مورد نیاز جانمایی شده‌اند.

و با بیان اینکه تاکنون هزار تُن ماسه و نمک در شهرداری تهیه شده، افزود: از این مقدار ۷۰۰ تُن ماسه و ۳۰۰ تُن نمک است که توسط این شهرداری تهیه و خریداری شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بوکان اضافه کرد: تلاش کارشناسان فنی شهرداری بر این است که ترکیب تازه‌ای از ماسه و نمک برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر تهیه کنند که درصد نمک آن کمتر باشد و خسارات و مشکلات زیست محیطی استفاده از این مخلوط به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بوکان آمادگی لازم برای مواجه هر شرایط دشوار زمستانی را دارد و هیچ‌گونه مشکلی در این شهر وجود ندارد، بیان کرد: تاکنون مقدار زیادی از ماسه ونمک را بسته بندی و در معابر و نقاط حادثه خیز سطح شهر توزیع کرده است.

وی گفت: شهروندان در صورت نیاز می توانند تا حضور نیروهای امدادی با پخش محتوای کیسه‌های ماسه و نمک از هرگونه حادثه جلوگیری کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری بوکان افزود: شماره تماس‌های ۱۳۷ شهرداری و ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و شماره ثابت ۴۶۲۳۰۲۰۱ واحد خدمات شهری شهرداری بوکان به صورت شبانه روزی آماده دریافت پیام های همشهریان است. 

بوکان سومین شهر پرجمعیت استان آذربایجان‌غربی است.