ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۷ میلیمتر بارندگی در یک هفته گذشته در پیرانشهر به عنوان پربارش ترین شهر استان ثبت شد.

مهدی کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمرکز سامانه بارشی فعال در استان در یک هفته اخیر در مناطق جنوبی آذربایجان غربی بوده ولی شهرستان ارومیه نیز شاهد بارش ۹ میلیمتری برف و باران در این مدت بود.

وی با بیان اینکه ابرناکی هوا موجب شده تا دمای کمینه و بیشینه در روزهای اخیر چندان متغیر نباشد، گفت: هوای استان در روزهای آتی همچنان توام با مه صبحگاهی وابرناکی همراه است.

 کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و شهرستان پلدشت با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهربود، دمای مرکز استان نیز بین منفی یک و ۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

در هفته گذشته بارشهای زودهنگام پاییزی که توام بابرف و باران بود موجب خوشحالی کشاورزان شد، پیش بینی های هواشناسی در این استان به علت اشتغال ۳۰ درصدی در بخش کشاورزی دارای اهمیت است.