همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی یک پشتوانه است و از هم اکنون باید زمینه مناسب برای حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، «حسین فارسی» روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور شهرداران و بخشداران تابعه شهرستان ملایر، اظهار داشت: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب همواره با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان داده‌اند.

وی با مهم برشمردن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: از هم اکنون باید با برنامه ریزی هدفمند و مشخص، زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه و پرشور با حضور حداکثری مردم را فراهم کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: طبق اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، نام‌نویسی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند و شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از روز دوشنبه ۱۶ فروردین سال آینده آغاز می‌شود.

فارسی تاکید کرد: بر این اساس داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها می‌توانند از ۲۰ اسفند تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند به مدت هفت روز برای ثبت‌نام خود در انتخابات ۱۴۰۰ اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نیز از صبح روز دوشنبه ۱۶ فرورودین تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین سال آینده به مدت هفت روز برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ نام‌نویسی کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در این راستا داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از تاریخ ۲۰ آذر و و داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها از ۱۶ دی ماه می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، دفاتر پلیس ۱۰+ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال آینده برگزار می‌شود.