یزد- ایرنا- مسوول روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: ۲ تیم کاراته استان در لیگ برتر در سبک‌های کنترلی بانوان و سوپر لیگ سبک‌های آزاد کشور شرکت می‌کند.

محمود حاجی‌حسینی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم کاراته باشگاه آلفا در بخش آقایان و تیم باشگاه آپادانا در بخش بانوان نمایندگان استان هستند.

وی ادامه داد: تمامی لیگ‌های کاراته باشگاه‌های کشور در بخش سبک‌های آزاد و کنترلی پس از صدور مجوز از ستاد مبارزه با کرونا در ورزش به صورت فشرده برگزار می‌شود.

این مسوول خاطر نشان کرد: زمان و مکان و نحوه برگزاری رقابت‌ها توسط فدراسیون به تیم‌های استان‌ها ابلاغ می‌شود که متعاقبا برای عموم به نحو مناسب اطلاع‌رسانی می‌شود.

در حال حاضر پنج هزار و ۵۰۰ نفر از کاراته کاهای دختر و پسر در شهرستان‌های اردکان، یزد، ابرکوه ، اشکذر، بافق ،بهاباد، خاتم ، تفت، میبد و مهریز جذب و سازماندهی شدند.

استان یزد ۴۸ هیأت ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازماندهی شده بیمه دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز( پنجشنبه) اعلام کرد که تاکنون یک میلیون و سه هزار بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده اند که با فوت ۳۵۸ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی این بیماری در ایران به ۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۳ آذر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۲۲ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۹۲۱ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۹۹ هزار و ۳۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و ۸۲۴ نفر از افراد تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۲۵۶ هزار آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: در حال حاضر ۶۴ شهرستان از لحاظ شیوع کرونا قرمز، ۲۷۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۰۶ شهرستان هم در شرایط زرد قرار دارد، در مناطق  زرد چهار نفر بستری به ازای ۱۰۰ هزار نفر، در شهرستان های نارنجی ۶ نفر بستری به ازای ۱۰۰ هزار نفر و در شهرستان های قرمز نیز ۱۰ نفر بستری به ازای ۱۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: روند کاهش موارد مرگ کووید ۱۹ نشان دهنده عزم ملی برای شکست این بیماری است که علاوه بر رعایت دقیق پروتکل ها نیازمند همکاری مداوم مردم و دستگاه های اجرایی است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می‌شود.