قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تاکستان گفت: با اجرای طرح گشت همیاران پلیس در تاکستان، میزان سرقت از مزارع و باغ‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، حسین رجبی روز یکشنبه با اعلام این خبر، افزود: شهرستان تاکستان یکی از قطب‌های بزرگ تولید و صادرات انگور و کشمش در کشور است و حدود ۲۵ هزار هکتار باغ انگور در این شهر وجود دارد.
این مسوول گفت:یکی از مشکلات و معضلات این شهرستان در فصل برداشت، موضوع سرقت محصولات انگور و کشمش است که تدابیر لازم برای مقابله با آن اتخاذ شد.
وی با اشاره به اجرای طرح گشت همیاران پلیس باغ‌ها، افزود: در سال جاری این دادستانی با هدف پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی برای تشکیل گشت همیاران پلیس باغ‌ها با ساز وکاری مناسب و البته قانونی اقدام کرد.
این مسوول گفت: در اجرای این طرح، تعداد ۱۰ نفر از نمایندگان باغ‌ها با حمایت نیروی انتظامی شهرستان به صورت شبانه روزی و با داشتن امکانات مورد نیاز اقدام به گشت زنی در باغ‌ها کردند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای این طرح از ابتدای شهریور تا پایان مهر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۶۲ درصدی سرقت محصولات باغی بوده ایم.