کاشان - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی این منطقه جان باختند که ۱۰ نفر آنان در کاشان و یک نفر در آران و بیدگل بودند.

به گزارش ایرنا، مریم امیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون ۳۹ بیمار جدید حاد تنفسی با سن ۱۰ تا ۸۷ سال در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، افزود: ۳۱ نفر از این بیماران در مرکزهای درمانی کاشان و هشت آنان در آران و بیدگل بستری شدند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۱۲۰ مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل، شمار بیماران کویید ۱۹ در منطقه به ۱۱ هزار و ۸۰۱ نفر رسید.

وی اضافه کرد: اکنون ۲۳۹ بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که ۷۰ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز ۱۰۷ هزار و ۵۳۰ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی کاشان و آران و بیدگل مراجعه کردند و هفت هزار و ۴۸۳ نفر بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های این شهرستان‌ها مرخص شدند.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد