سمنان- ایرنا- ۵۱ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر شنبه تا ظهر امروز یکشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۱۹ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه یکشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ویروس کرونا با احتساب یک فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه ( پانزدهم تا شانزدهم آذر)، از زمان شیوع تاکنون منجر به فوت ۷۹۱ بیمار در استان سمنان شده است.

بنا بر این گزارش، ۲۸۵ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا اکنون در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته (از چهاردهم تا پانزدهم آذر) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ بیمار مثبت جدید مبتلا به کرونا در شهرستان های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند. 

نوید دانایی تصریح کرد: موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به ۶ هزار و ۲۹۶ نفر رسید.

وی افزود: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون  ۱۴ هزار و ۱۴۲ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند و در ۲۴ ساعت گذشته (از ۱۵ آذر ماه الی ۱۶ آذر ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  ۱۰ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به سه هزار و  ۹۷۰  نفر رسیده است و ده هزار و   ۱۷۲ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: مجموع موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ به ۳ هزار و ۲۵۰ نفر رسید.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، گرمسار و آرادان تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان هستند.