شهرکرد- ایرنا-معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شهرکرد با اشاره به لزوم حمایت از مشاغل آسیب‌دیده در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: تاکنون ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به خسارت‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا در این شهرستان پرداخت شده است.

سپنتا حبیبی یکشنبه شب در کارگروه اشتغال و توسعه شهرستان شهرکرد افزود: ۶ هزار و ۴۲۶ فقره پرونده صاحبان مشاغل به شدت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در شهرستان شهرکرد با ۷۲۰ میلیارد ریال نیاز اعتباری به بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

وی تصریح کرد: از این مبلغ تاکنون ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به صاحبان مشاغل برای جلوگیری از بیکاری کارگران و پیشگیری از تعطیلی کارگاه‌ها در شهرستان شهرکرد پرداخت شده است.

حبیبی یادآور شد: امسال در سطح شهرها و روستاهای شهرستان شهرکرد تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۶۶ متقاضی برای راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق بانک‌های عامل پرداخت شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شهرکرد اظهار داشت: طرح‌های کشاورزی دارای توجیه اقتصادی این شهرستان از سوی اداره جهاد کشاورزی برای استفاده از تسهیلات کم‌بهره به بانک معرفی می‌شود.

وی گفت: متقاضیان ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای شهرستان شهرکرد برای استفاده از تسهیلات کم‌بهره با نرخ ۶ درصد می‌توانند به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شهرکرد مراجعه کنند.

حبیبی تاکید کرد: متقاضیان ایجاد واحدهای خدماتی در روستاها می‌توانند برای استفاده از تسهیلات به اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.