ارومیه- ایرنا- بخش مراقبت‌های ویژه آی‌سی‌یو و دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان شهید بهشتی چالدران با حضور فرماندار و مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار چالدران عصر روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها شامل بخش مراقبت های ویژه و دستگاه اکسیژن ساز با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال است.

حسن محمدزاده افزود: در راستای افتتاح این طرح‌ها از مجموع هشت تخت موجود در بخش آی‌سی‌یو، پنج تخت فعال ویژه بیماران بد حال و نیاز به مراقبت ویژه در بخش جدید بیمارستان شهید بهشتی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این بخش از اعزام بیماران بدحال به مراکز درمانی سایر شهرستان‌های استان جلوگیری شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالدران نیز در این خصوص از اختصاص ۱۴ تخت جدید به بیماران کرونایی با امکانات ویژه خبر داد و گفت: انتظار می‌رود مردم شهرستان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ریشه و انتقال این بیماری منحوس کرونایی در این شهرستان قطع شود.

مجتبی علیزاده به نقش خیّران سلامت در کمک به فعالیت‌های ستاد مبارزه و پیشگیری با کرونای شهرستان چالدران اشاره کرد و افزود: امسال خیّران سلامت شهرستان بیش از یک میلیارد ریال به شبکه بهداشت و درمان چالدران کمک کرده اند.

شهرستان چالدارن دارای یک بیمارستان و با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.