علیرضا محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این پروندهها، بیش از ۶۸۷ میلیارد ریال برآورد می شود که برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع دارای صلاحیت ارجاع داده شده است.
وی اضافه کرد: از اول تا ۳۰ آبان امسال نیز سه هزار ۲۲۶ مورد شکایت و گزارش مردمی از طریق ستاد خبری سازمان و سامانه ۱۲۴ واصل شد که ۲ هزار و ۲۹۴ مورد تلفنی، ۵۷۹ مورد شکایت حضوری و ۳۵۳ مورد نیز به صورت کتبی بود.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: پس از بررسی و رسیدگی به گزارش ها و شکایت های دریافتی، یک هزار و ۴۸۰ مورد متخلف و یک هزار و ۴۴۷ مورد نیز غیر متخلف شناخته شده اند.
محمودی گفت: همچنین ۲۹۹ مورد نیز در دست بررسی و رسیدگی است.
وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از احتکار، گرانفروشی و کم فروشی را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ با ما در میان بگذارند تا در اولین و کمترین فرصت ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، حدود ۱۰۰ هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی وجود دارد.