نوشهر - ایرنا - معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش دارای ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ ملک در کشور است و از این تعداد ۵۲ هزار ملک فاقد سند هست که یک تهدید برای املاک این نهاد به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا ، قاسم احمدی لاشکی عصر دوشنبه در جلسه مشترک با فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش سه شهرستان غرب مازندران افزود: املاک بدون سند آموزش و پرورش همواره دغدغه اصلی این نهاد بود که نه تنها از انعطاف‌پذیری آن جلوگیری می‌کند، بلکه زمینه را برای دست اندازی سودجویان نیز هموار می کند.

 وی با ابراز نگرانی در این مورد گفت: طی روزهای گذشته جلساتی با حضور وزیر آموزش و پرورش ، رییس سازمان اسناد و املاک کشور، بنیاد مسکن و همینطور رییس سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد که قرار است به زودی با امضای تفاهم‌نامه سه جانبه ای این مشکلات برطرف شود.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با این برنامه‌ریزی‌ها امید داریم در نخستین گام ۳۸ هزار و ۵۰۰ مورد از مجموع اموال فاقد سند تعیین تکلیف شود.

معیار جذب و خدمت در آموزش و پرورش بومی بودن افراد است

لاشکی همچنین به مسئله جذب نیروهای جدید در آموزش و پرورش شهرستان و مناطق اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از این پس نیروی انسانی جدید آموزش و پرورش با معیار بومی بودن در هر منطقه جذب و به خدمت گرفته می شوند.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش یکی از مهم ترین معضلاتی که آموزش و پرورش طی سال های گذشته با آن دست به گریبان است، انباشت نیرو در یک‌ منطقه و کمبود نیرو در مناطق دیگر است.

وی این پدیده را آسیب رسان برای تعلیم و تربیت دانست و گفت : برای اساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اگر هر کدام از کارکنان آموزش و پرورش بخواهد بعد از ۲ سال منطقه محل خدمت را ترک کند، این فرد از سیستم آموزش و پرورش منفصل خواهد شد.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور روز دوشنبه به منظور بررسی وضعیت مدارس شهرستانهای عباس آباد ، تنکابن و رامسر به این منطقه سفر کردند.