گرگان - ایرنا - واگذاری ۱۴۳ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای فرد معلول، پیروزی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در هفته دوم لیگ برتر و اهدای ۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) بندرترکمن از جمله اخبار کوتاه روز سه‌شنبه گلستان است.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در دومین مسابقه خود در لیگ برتر باشگاه‌های کشور، تیم خانه بسکتبال خوزستان را با نتیجه ۹۸ بر ۶۸ مغلوب کرد.

این تیم در اولین مسابقه خود با نتیجه ۸۸ بر ۷۸ تیم صنعت مس رفسنجان را شکست داده بود.

تیم شهرداری گرگان در هفته سوم و چهارم لیگ برتر روزهای ۲۴ و ۲۵ آذر ماه در برابر تیم‌های اکسون تهران و آویژه صنعت پارسا مشهد به میدان خواهد رفت.

لیگ‌ برتر بسکتبال کشور به علت شرایط کرونایی به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان با اشاره به روند افزایشی ثابت بیماران کرونایی در گلستان گفت که آمار فوت شدگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان همچنان ۲ رقمی است.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: تاکنون بیش از هزار و ۲۵۰ نفر در گلستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

گرگان، بندرترکمن، آق‌قلا، گمیشان، بندرگز، کلاله، علی‌آبادکتول، مراوه تپه، گنبدکاووس در وضعیت قرمز و کردکوی، رامیان، آزادشهر، مینودشت و گالیکش در وضعیت نارنجی و هشدار شیوع کرونا قرار دارند.

**

دادستان عمومی و انقلاب آق‌قلا گفت: در پی گزارش مردمی یک انبار کالای احتکار شده با ۷۰ تن کالای اساسی شامل ۲۵ تن آرد، ۳۰ تن برنج و ۱۴ تن قند و شکر در این شهرستان کشف شد.

ارزش ریالی کالای کشف شده هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

**

فرماندار کلاله گفت: پس از اجرای طرح محدودیت کرونا تعداد مبتلایان به کرونا و بیماران ناشی از این ویروس در این شهرستان رو به کاهش است.

**
رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ هزار پرونده با گذشت شاکیان در استان بسته شد.

احمد جعفری به ورود و رسیدگی سالانه بیش از ۴۰ درصد پرونده های محاکم در شعب شورا اشاره کرد و گفت: امسال ۳۹ هزار پرونده از محاکم و دادسراهای گلستان برای میانجیگری و پادرمیانی به شعب صلحی شورای حل اختلاف استان فرستاده شد در حالی که این تعداد در سال گذشته ۲۷ هزار پرونده بود.

**

۱۳ سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) بندرترکمن اهدا شد.

این جهیزیه ها شامل تلویزیون، جاروبرقی، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و یخچال به ارزش هر سری ۱۲۰ میلیون ریال است.

**

۱۴۳ واحد مسکونی در گلستان به خانواده های دارای فرد معلول واگذار شد.

این واحدها با مشارکت بنیاد مسکن در متراژ ۶۰ تا ۷۰ مترمربع ساخته شده که برای هر واحد ۳۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در روستاها و ۶۰۰ میلیون ریال در شهرها همراه با ۵۰۰ میلیون ریال وام کم بهره پرداخت گردید.