به گزارش روز سهشنبه ایرنا از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، حفیظ الله فاضلی افزود: با شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی، به منظور حفظ سلامت جامعه هدف و کاهش مراجعات حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زمینه استفاده از مرکز پاسخگویی سامانه کشوری در بخش روابط کار، مراجع حل اختلاف و بیمه بیکاری در این استان فراهم شد.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگیهای این مرکز اتصال به شبکه اینترنتی و انتقال خط به مراکز دیگر و یا اتصال به اپراتور دورکار در منزل و یا هرنقطه کاربر است، تصریح کرد:با فعال شدن این مرکز در استان، تردد و مراجعات ارباب رجوع کمتر و پاسخدهی سریعتر انجام میشود.
فاضلی تاکید کرد: مردم میتوانند برای دریافت پاسخ سوالات خود، از ساعت هشت صبح تا ۱۵ بعدازظهر با شماره گیری کد ۰۲۱ سپس ۲۵۰۰ با این مرکز ارتباط برقرار و خدمات از این اداره متولی دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، جمعیت کارگری چهارمحال و بختیاری در حدود ۱۰۰ هزار نفر اعلام شده است.
ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوقالعاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شستوشوی دستها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادنهای مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه میکنند.