بیرجند - ایرنا - ۶ ایستگاه فرستنده تلویزیونی دیجیتال در شهرستان قاینات با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا آیین افتتاح همزمان این ایستگاه‌های دیجیتال روز سه‌شنبه در روستای خنجوک از توابع شهرستان قاینات برگزار شد و به طور همزمان ایستگاه‌های فرستنده تلویزیونی بزن آباد، گل گنج، تجن، شهرک قدس و خشک نیز به بهره‌برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی در این آیین گفت: تلاش می‌کنیم طی مدت کوتاهی در سال ۱۴۰۰، همه استان زیر پوشش شبکه دیجیتال قرار گیرد.

حمید ملانوری افزود: علیرغم همه اقدامات خوبی که صورت گرفته، برخی نقاط استان زیر پوشش دیجیتال نیستند لذا باید با برنامه‌ریزی و استفاده از کمک‌های ملی برای پوشش کامل استان تلاش کنیم.

وی گفت: در راستای تحقق توسعه پایدار در استان، نیازمند تامین زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر نقش رسانه ملی در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی گفت: رسانه در توسعه فرهنگ عمومی تاثیر غیرقابل انکار دارد.

وی رسانه را از زیرساخت‌های اساسی در توسعه خواند و تاکید کرد: با توجه به اهمیت رسانه، نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت به دنبال این هستند که شرایطی فراهم کنند تا همه مردم در اقصی نقاط کشور از این خدمت بهره‌مند شوند. 

ملانوری با اشاره به پروژه‌های ایستگاه‌های فرستنده دیجیتال که به صورت همزمان در روستای خنجوک قاینات افتتاح شد، گفت: امروز با افتتاح ۶ ایستگاه در مجموع پنج هزار نفر زیر پوشش قرار گرفتند. 

وی افزود: وسعت خراسان جنوبی و پراکندگی جمعیت سبب شده اجرای پروژه‌ها بسیار هزینه‌بر باشد در حالی که در خیلی از استان‌ها با هزینه‌کرد این اعتبار، جمعیتی ده ها برابر بیشتر بهره‌مند می‌شوند. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود هزینه‌های تحمیلی، نظام و دولت خود را موظف به اجرای پروژه‌ها به جهت برخورداری مردم از خدمات می‌دانند.

وی اظهار امیدواری کرد: در سایه همدلی و همراهی بین مردم، دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان به زودی شاهد بروز اتفاقاتی قابل توجه در استان باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم گفت: این ایستگاه‌های دیجیتال با هزینه چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صدا و سیما و استانداری خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است که جمعیت زیرپوشش آن از ۲۲ شبکه رادیویی و ۲۲ شبکه تلویزیونی بهره‌مند شدند.

علیرضا آینه‌دار افزود: با افتتاح این ۶ ایستگاه فرستنده دیجیتال، اهالی ۹ روستای واقع در بخش مرکزی شهرستان قاینات شامل روستاهای خنجوک، بزن آباد، کلی، خرم آباد، تجن، خونیک تجن، گل گنج، شهرک قدس و خشک زیر پوشش قرار گرفتند. 

بخش عمده اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات استانداری خراسان جنوبی، دهیاری‌ها و همچنین کمک‌های مردمی تامین شده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

استاندار خراسان جنوبی امروز به شهرستان قاینات سفر کرد و کلنگ‌زنی یادمان شهید کاوه و بازدید از مجتمع فولاد قاینات از دیگر برنامه‌های سفر ملانوری به این شهرستان بوده است.