مقصود مقدمیکیا روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خدمات سامانه غیرحضوری تأمین اجتماعی، افزود: در قالب این طرح سازمان تامین اجتماعی دوشنبه هر هفته، یکی از خدمات خود را که در حال حاضر مردم به صورت حضوری دریافت میکنند، به صورت غیرحضوری ارائه میدهد.
وی اضافه کرد: این طرح با هدف تسریع و سهولت در امر خدمترسانی و همچنین جلب رضایت حداکثری مردم با ارایه ۳۰ خدمت تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری در دوشنبههای دیجیتال ارائه میشود.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجانغربی گفت: این طرح تا پایان بهمن ماه ادامه دارد و متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت http://eservices.tamin.ir و ثبتنام، خدمات ارائه شده در این سامانه را دریافت کنند.
وی افزود: خدمات سابقهای دفترچههای تأمین اجتماعی، حمایتهای کوتاه مدت، بازرسی و بخشی از خدمات ثبت نام کارفرمایان و بیمهشدگان نیز از طریق این سامانه امکانپذیر است.
مقدمیکیا ادامه داد: علاوه بر این خدمات ارسال لیست حق بیمه، مطالبههای کارگاهی، مستمری و چندین خدمات مرتبط با تأمین اجتماعی نیز در این سایت قابل دریافت است.
وی با بیان اینکه سامانه ۱۴۲۰ این اداره کل نیز به صورت شبانهروزی آماده ارائه مشاورههای لازم به متقاضیان است که در صورت بروز هر مشکلی، راهنماییهای لازم به افراد ارایه میشود اظهار داشت: الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعههای حضوری از جمله اهداف و برنامههای مهم تأمین اجتماعی آذربایجانغربی است.
به گزارش ایرنا، بیمه تأمین اجتماعی یکی از سازمانهای مهم بیمهگر کشور است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمانهای بیمهگر کشور و استانهای مختلف را در اختیار دارد.
هماکنون یک بیمارستان، یک دیکلینیک، سه پلیکلینیک، پنج درمانگاه تخصصی مختص سازمان تأمین اجتماعی در آذربایجانغربی فعال است و به افراد تحت پوشش خدمات ارائه میکند.
در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم آذربایجانغربی تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند و از خدمات شعب و کارگزاریهای این بیمه بهرهمند میشوند، ۳۸۰ هزار نفر از این تعداد جزو بیمهشدگان اصلی هستند و مابقی را بیمهشدگان تبعی یعنی خانوادههای آنها تشکیل میدهد.
این تعداد در بخشهای بیمهشدگان اجباری، مشاغل آزاد، اختیاری و توافقی تقسیمبندی شده که حق بیمه پرداخت میکنند و از خدمات این سازمان بهرهمند میشوند.