تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون سوارکاری با اشاره به اینکه عده‌ای برای واگذاری مجموعه نوروزآباد سنگ‌اندازی می‌کنند، گفت: برای برگزاری کمپ تیم‌های ملی به این مجموعه نیاز داریم.

«محمد کاظمیان» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همچنان منتظریم تا قرارداد واگذاری مجموعه نوروزآباد برای برپایی کمپ تیم‌های ملی تکمیل شود. هنوز کارهای اداری آن مانده و نمی‌دانم چرا سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسابقات جام صدران را در اواخر آذر برگزار می‌کنیم، گفت: این رقابت‌ها که دارای رنکینگ ملی است را از ۲۵ تا ۲۸ آذر در باشگاه آزمون برگزار می‌کنیم و حدود یکصد نفر در آن حضور خواهند داشت.  

کاظمیان افزود: با توجه به شرایط کرونا امکان برگزاری اردوها و مسابقات بین‌المللی وجود ندارد.  نمی‌توانیم با این وضعیت داور بیاوریم و جدای از آن بسیاری از کشورها هم نمی‌توانند این مسابقات را برگزار کنند. در حال تدوین تقویم سال ۲۰۲۱ هستیم اما هنوز هیچ چیزی قطعی نیست.  کلاس‌های آموزشی نیز به صورت وبینار برگزار می‌شود و انجام برخی از فعالیت‌ها عملی نیست.

در ادامه نیز «علیرضا شهبازی» رییس کمیته ضد دوپینگ فدراسیون سوارکاری به خبرنگار ایرنا گفت: در رشته سوارکاری ضعف و محدودیت از لحاظ امکانات، اقدامات و نمونه‌گیری در دوپینگ مطرح است. در مسابقات نمی‌توانیم از تمام اسب‌ها نمونه بگیریم و تنها به چند اسب به طور موردی اکتفا می‌کنیم. در همه جای دنیا این‌گونه با دوپینگ مبارزه می‌کنند مگر اینکه هیات ژوری(هیات داوری) به یک اسبی شک کند.

وی یادآور شد: در داخل کشور محدودیت‌هایی داریم و با توجه به شدت گرفتن کرونا و عدم بلیت فروشی و مشکلات اقتصادی مبارزه با دوپینگ هزینه‌بر است. آزمایشگاه مرجع در داخل کشور نداریم و مجبوریم نمونه‌ها را به خارج از کشور و با پست ارسال کنیم. بسیاری از شرکت‌های پست خدمات‌دهی نمی‌کنند و با توجه به شیوع کرونا خیلی از کشورها مثل استرلیا و انگلیس این موضوع را منع کرده‌اند.  جدای از آن، هزینه‌ها سرسام آور است اما با این وجود کارها را ادامه می‌دهیم و فعلا به یک یا دو آزمایشگاه مرجع در ایران نمونه‌هایی که قابل شناسایی هستند را می‌فرستیم.