آستارا - ایرنا - ۲ دستگاه ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی و ۱۰ تخت استاندارد به بیمارستان شهید بهشتی آستارا اختصاص یافت و ۱۸ واحد صنفی غیرضرور در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن مقررات ستاد مقابله با کرونا پلمب شد.

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی آستارا روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، امروز ۲ دستگاه ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی و ۱۰ تخت استاندارد به ارزش هشت میلیارد ریال از دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیمارستان آستارا تحویل داده شد.

حسین احمدی افزود: تعدادی از دستگاه های تنفس مصنوعی بیمارستان فرسوده شده بود و در حال حاضر ۶ دستگاه ونتیلاتور در بخش مراقبت های ویژه برای بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا استفاده می شود.

وی اظهار کرد: ۶۸ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان آستارا بستری هستند و امکانات بیمارستان جوابگوی نیاز بیماران است و امیدواریم شهروندان در ایام سرد سال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و زدن ماسک، مراقب سلامت خود و دیگران باشند.

رئیس اتاق اصناف آستارا هم گفت: ۱۰ واحد صنفی در شهر آستارا و هشت واحد در شهرک عباس آباد طی شبانه روز گذشته پلمب شد و بیشتر این واحدهای متخلف مشاور املاک، تعمیرات موبایل و باشگاه بیلیارد بود.

حسین ابوالحسنی  افزود: واحدهای صنفی ضروری نظیر سوپرمارکت ها، نانوایی ها، تعمیرگاه های خودرو، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی (بیرون بر) با رعایت پروتکل های بهداشتی تا ساعت ۲۱ و منع ترددها مجاز به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: مسئول هر واحد صنفی به هر دلیلی به مقررات ستاد کرونا بی‌توجه باشد، در اسرع وقت آن واحد تعطیل و با متخلفان بر اساس قوانین برخورد خواهد شد.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، ماندن در خانه، خودداری از سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و بیش از ۶ هزار واحد صنفی در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.