شهرکرد -ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان سالجاری ۶۰ خانه هلال روستایی در استان با رویکرد مدیریت حوادث و سوانح مبتنی بر جامعه، فعال می‌شود.

ایرج کیانی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح خانه هلال روستای "قلعه درویش" شهرستان اردل به عنوان چهلمین خانه هلال روستایی استان افزود: براساس برنامه تعهدی این جمعیت ،تا پایان سال باید ۱۰۰ خانه هلال روستایی در استان فعال شود که تاکنون ۴۰ خانه هلال فعال شده است.

وی گفت: این خانه‌های هلال به منظور ارتقای سطح آمادگی و تاب‌آوری جوامع محلی و روستایی با رویکرد مدیریت حوادث و سوانح مبتنی برجامعه فعال می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت طرح "هر خانواده یک امدادگر" در راستای کاهش میزان خسارت در مواقع بحرانی و خطر افزود: راه‌اندازی خانه‌های هلال در روستا گامی موثر در راستای تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر است.

به گفته وی، خانه‌های هلال در روستاهایی که خطر پذیری بیشتر داشته باشند و در مراکز روستاها و بخش‌های دارای جمعیت بالا ، فعال می‌شود.

کیانی اظهار داشت: بهره‌مندی از مشارکت افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال احمر، ارائه آموزش‌های امدادی، جذب و سازماندهی اعضا و ارائه خدمات داوطلبی به نیازمندان در شرایط عادی و بحرانی از اهداف تاسیس خانه‌های هلال است.

فرماندار شهرستان اردل نیز با اشاره به فعالیتهای جمعیت هلال احمر  در امدادرسانی و یاری‌رسانی در حوادث گفت: نظم بخشی در امدادرسانی و خدمات‌رسانی در مواقع بحران نیاز به یک گروه منسجم و شبکه منظم دارد که با دریافت آموزش به روز بتواند از پراکنده کاری جلوگیری و خدمات مطلوب ارائه دهد.

محمود کیانی افزود: فعال کردن خانه‌های هلال باید زمینه را برای آموزش خود امدادی جوامع محلی افزایش دهد تا مردم روستاها بتوانند با فراگیری آموزش‌های لازم در مواقع بحرانی نخستین  گروه امدادرسان باشند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۶ هزار و ۹۷۸ نفر داوطلب و ۲۴۵ نفر عضو جمعیت هلال احمر استان هستند،که از این تعداد چهار هزار و ۵۲۴ نفر مرد و ۲ هزار و ۱۹۹نفر زن هستند.