به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، نخستین همایش علمی«رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی» ۲۳ و ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹ به میزبانی دانشگاه صداوسیما در سالن همایشهای بینالمللی سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.
علی طهماسبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا و سیما و دبیر اجرایی این همایش با اعلام این خبر اظهار داشت: پیرو مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه صداوسیما در سال ۱۳۹۸ و در راستای انجام وظائف ذاتی این دانشگاه در زمینه تأمین نیازهای علمی و پژوهشی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، و با توجه به اهمیت، پیچیدگی و ابعاد مختلف تبلیغات بازرگانی در رسانه و با هدف حمایت از گسترش پژوهش در حوزههای نظری، فرهنگی، اجتماعی، سیاستگذاری و مدیریت تبلیغات بازرگانی، همایش مذکور با ۷۲ مقاله جدید علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد.
معاون پژوهشی دانشگاه صدا و سیما افزود: در ۲۵ سال گذشته که پخش تبلیغات بازرگانی از رسانه ملی آغاز شده این نخستین همایش علمی در این موضوع است. شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما به عنوان رئیس همایش، حسن خجسته باقرزاده به عنوان نائب رئیس همایش و علیرضا پویا به عنوان دبیر علمی همایش طی یک سال گذشته جلسات مختلفی با صاحب نظران، مدیران رسانه ملی، متخصصان صنعت تبلیغات و اعضای هیات علمی همایش برگزار کردند تا نیازها و چالشهای رسانه ملی و محورهای همایش شناسایی شود و ضمن انتشار فراخوان، برای پاسخ به آن نیازها طرحهای پژوهشی در دانشگاه تعریف شد و از استادان متخصص جهت نگارش مقاله دعوت به عمل آمد. گردآوری تاریخ شفاهی مدیریت تبلیغات بازرگانی در رسانه ملی از جمله برنامههای این همایش بوده است.
دبیر اجرایی این همایش در ادامه گفت: استادان صاحبنامی از دانشگاههای معتبر کشور در کمیته علمی این همایش حضور داشتند از جمله: محسن اسماعیلی، رضا پورحسین، سیدمحمد مهدی زاده، شهاب الدین عادل، سیدمحسن هاشمی، محمد هادی همایون، امیدعلی مسعودی. برخی استادان دانشگاه صدا و سیما نظیر علی دارابی، نعمتی انارکی،محسن شاکرینژاد، محمدصادق مرکبی و محمدحسین ساعی نیز با کمیته علمی همایش همکاری داشتند.
بنا به اعلام دبیرخانه همایش تعدادی از شخصیتهای برجسته علمی کشور در عرصه رسانه، ارتباطات، جامعه شناسی و تبلیغات جهت ارائه مقاله در این همایش حضور خواهند داشت. استادان و پژوهشگران سراسر کشور بیش از ۱۲۰ عنوان مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال کرده اند که با توجه به داوری انجام شده مقالات منتخب همزمان با همایش در شمارههای ویژه نشریات علمی دانشگاه صداوسیما منتشر می گردد و کتاب چکیده مقالات همایش نیز چاپ خواهد شد.
مقالات ارسالی به همایش توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC نمایه شده است و مباحث نظری در حوزه تبلیغات بازرگانی و رسانه، مباحث فرهنگی و اجتماعی و سیاستگذاری و مدیریت از محورهای اصلی این همایش جهت دریافت مقالات علمی بوده است.
ارائه مقالات برگزیده در قالب سخنرانی، برگزاری پنلهای تخصصی در خصوص محورهای موضوعی پژوهش و رونمایی از کتاب چکیده مقالات از دیگر برنامههای جانبی این همایش خواهد بود.
برنامه تفصیلی همایش و راه ثبت نام جهت شرکت در نشستها به صورت مجازی متعاقبا اعلام خواهد شد.