بندرعباس- ایرنا- عملیات احداث پروژه ۷۰۰ واحدی مسکونی شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه کارکنان سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان روز پنجشنبه در شهرک پیامبر اعظم(ص) شهر بندرعباس آغاز شد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در این مراسم به خبرنگاران گفت: تامین مسکن پاسداران همواره دغدغه ما بوده که با اقدام جهادی ظرف مدت کمتر از سه سال احداث خواهد شد.
سردار اباذر سالاری افزود: این پروژه در ۲ مرحله و در سه قطعه توسط شرکت جهاد خانه سازی رزمندگان استان هرمزگان احداث و تحویل پاسداران می‌شود.

مشکل مسکن مردم با ورود نهادهای خصوصی و دولتی رفع شود


نماینده ولی‌فقیه درهرمزگان با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی افتخار این نیست که بگوییم ما در دوران تصدی خود، هیچ گونه مسکنی را نساختیم، گفت: در رابطه با حل معضل مسکن هم بخش خصوصی و هم نهادها و دستگاه‌های دولتی با جدیت ورود کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده اظهارداشت: در رابطه با این معضل هم بخش خصوصی و هم نهادها و دستگاه‌های دولتی باید وارد شده و به کمک بخش مسکن و شهرسازی که متولی اصلی این امر هست، با جدیت بیشتر این مساله را دنبال کنند.
وی بیان داشت: حل مشکل مسکن، آب و نان شعاری بوده که جزو تکالیف حکومت اسلامی است و امروز باید از تکالیفی که جامعه به گردن حکومت اسلامی دارد را فراهم کنیم تا مشکل مردم در این زمینه‌ها رفع شود.
امام جمعه بندرعباس بااشاره به ضروری بودن مسکن، تصریح کرد: همواره انسان تا سرپناهی نداشته باشد، آسایش و آرامش خاطر از وی دور می‌شود و لذا امروز همه مسوولان و متولیان امر مسکن باید در جهت رفع این مشکل تلاش کنند.
عبادی زاده با قدردانی از تمام گروه‌های رزمنده، بسیجی و جهادگر که مجری این کار هستند، افزود: به‌طور قطع با این حرکت بزرگ، بخشی از مشکلات پاسداران ما در سپاه امام سجاد(ع) مرتفع خواهدشد و شاهد تحولی در بخش مسکن در آینده استان خواهیم بود.
وی ابرازداشت: عزیزان پاسدار در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، اتفاقی ماندگار را در این روز رقم زده‌اند و کار بزرگی درجهت توسعه و کمک به رفع مشکلات مسکن نیروهای خود، انجام داده‌اند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم سایر دستگاه‌ها هم در این مساله ورود کرده و نسبت به رفع مشکلات نیروهای خود اقدام نمایند تا در نهایت مشکلات مسکن مردم کاهش پیدا کند.

تمامی واحدهای مسکونی براساس معماری الگوی اسلامی طراحی شده است
 مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی رزمندگان هرمزگان و مجری پروژه ۷۰۰ واحدی شهید حاج قاسم سلیمانی با تاکید بر اینکه تمامی واحدها براساس معماری الگوی اسلامی طراحی شده‌اند، اظهار کرد: برای هر واحد متراژی افزون بر یکصد متر در نظر گرفته شده تا اگر تعداد اعضای خانواده افزایش یافت مجبور به انتقال و جابه‌جایی مسکن نشوند. 
عقیل عبداللهی با تاکید بر استفاده از نماهای بومی و محلی در ساخت این بنا تصریح کرد: در واقع این نوع ترکیب رنگ و این نمونه طاق و قوس‌هایی که در نمای ساختمان مشاهده می‌شود مختص معماری تاریخی استان هرمزگان و الهام گرفته از مناظر بندر کنگ هست.
وی با بیان اینکه واگذاری واحدها به قیمت تمام شده از نکات قابل توجه در این پروژه است، بیان داشت: سپاه هیچ سود و انتفاعی از قبول این پروژه‌ها نمی‌برد، همچنین برای کاهش هزینه‌های بهای تمام شده درصدد هستیم از ظرفیت بالقوه سپاه در حوزه ماشین آلات، دستگاه‌ها و نیروی انسانی فنی و تخصصی هم استفاده کنیم.
مسوول پروژه ۷۰۰ واحد شهید سلیمانی بندرعباس اظهارداشت: باتوجه به اینکه تمامی متقاضیان این واحدها جز فاقدین مسکن کشوری هستند لذا واجد شرایط استفاده از تسهیلات دولتی هستند.