اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: بنیاد علوی ۳۰۰ میلیارد ریال در زمینه گردشگری ،کشاورزی ،دامداری ، آبزی‌پروری و معادن این شهرستان سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز شنبه در نشستی با نمایندگان بنیاد علوی با اشاره به ظرفیت‌های خلخال برای سرمایه‌گذاری اقتصادی اظهار کرد: انجام مطالعات و اکتشاف اولیه از زون معدنی این شهرستان حاکی از وجود انواع فلزهای قیمتی همچون طلا ،مس، منیزیوم و انواع خاک‌های صنعتی در مناطق مختلف این شهرستان است که ورود بنیاد علوی به سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها می‌تواند اقتصاد منطقه را متحول کند.

وی اضافه کرد: اعتبارات منظور شده استانی به مناطق محرومی همچون خلخال هرگز جوابگوی اجرای طرح‌های عمرانی شهرستان نبوده و نیمه‌کاره رها شدن بیش از ۲۰۰ طرح و پروژه عمرانی در سالیان گذشته تایید این واقعیت است.

او با اشاره به اینکه شهرستان خلخال تنها منطقه دارای سند توسعه در بین شهرستان‌های استان اردبیل است ، گفت: این سند در مرحله عملیاتی بوده و با اجرای آن بسیاری از مسائل و مشکلات منطقه برطرف و راه برای توسعه فراهم خواهد شد.

فرماندار خلخال تشریح کرد: در این سند تمام محورهای توسعه و رونق اقتصادی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و با تصویب آن در مرکز استان بزودی اجرایی خواهد شد. 

او با بیان اینکه در سال‌های ۸۵ تا ۱۳۹۵ بیش از ۳۲ هزار نفر از این شهرستان مهاجرت کردند، افزود: در بسیاری از مواقع اجرای پروژه‌های عمرانی زیرساختی از جمله راه‌های ارتباطی نمی‌تواند مانع از مهاجرت افراد جویای کار از این منطقه به مناطق دیگر کشور شود.

وی اظهارداشت: وجود محرومیت در خلخال موجب شده تا بیش از ۱۰ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند و هرگونه سرمایه‌گذاری اقتصادی از سوی نهادهایی همچون بنیاد علوی در این منطقه محرومیت را کاهش خواهد داد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.