کاشان - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان از آغاز فعالیت مرکز تشخیص سریع کرونا در مرکز سلامت شهید صابری این شهرستان خبر داد.

حسن ذبیحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهمیه اختصاص یافته به مرکز تشخیص سریع کرونا در اردستان ۲۰۰ مورد است.

وی خاطر نشان کرد: بیماریابی سریع از مزیت‌های آزمایش سریع کرونا است و با انجام این آزمایش، بیماران کووید ۱۹ در هر خانواده‌ای، پیش از اینکه دیگر اعضای خانواده را درگیر کنند، شناسایی و قرنطینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون ۲ نوع آزمایش تشخیص کرونا برای شناسایی بیماران کووید ۱۹ در اردستان انجام می‌شود، ادامه داد: آزمایش p.c.r برای گروه‌های پرخطر از جمله زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران قلبی ریوی، دیابت، فشار خون، سرطان، تالاسمی، هموفیلی و اطرافیان بدون علامت مبتلایان کرونا مثبت در مرکز منتخب کرونا انجام می‌شود و آزمایش تشخیصی سریع نیز به گونه‌ای است که نتیجه آن در کمتر از نیم ساعت آماده خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با یادآوری کمبود قلم انسولین نوومیکس در این شهرستان اظهار داشت: متعادل نبودن داروهای عرضه شده و تقاضا سبب کاهش سهمیه شهرستان‌ها و بروز مشکلاتی برای بیماران شده است.

ذبیحی با بیان اینکه اردستان اکنون بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ بیمار نیازمند به قلم انسولین دارد، افزود: برخی شبکه‌های مجازی با شایعه پراکنی اعلام می‌کنند که دارو در داروخانه‌ها موجود است اما به افراد خاص تحویل می‌شود که صحت ندارد.

وی تصریح کرد: نباید با طرح برخی مطالب بدون سند و مدرک، جایگاه مرتبط با سلامت و درمان مردم خدشه‌دار شود.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

وضعیت کرونایی این شهرستان اکنون نارنجی است.