همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: ۱۰۰ طرح و پروژه در شهرک‌های صنعتی این استان فعال هستند که از این تعداد ۶ پروژه در قالب جهش تولید تعریف شده است.

محمد رضا بادامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی ملزم به تامین زیر ساخت های لازم برای استقرار واحدهای صنعتی است اظهار داشت: ۶ پروژه در قالب جهش تولید تعریف شده که یکی از آنها احداث پُست برق ۳۰ مگاواتی برای واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی شهرستان بهار و همدان است.

وی اضافه کرد: بخشی از خط انتقال و قسمتی از پُست برق انجام شده و این طرح تا پایان سال به بهره برداری می رسد و ۳۰ مگاوات به ظرفیت تامین برق واحدهای صنعتی اضافه می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان اظهار داشت: ناحیه صنعتی فرسفج به علت استقرار سه واحد دارویی به عنوان قطب دارویی کشور مطرح است بنابراین توسعه ۱۴ هکتاری این ناحیه آغاز شده است.

بادامی افزود: در این راستا تملک اراضی با وجود معارضان صورت گرفت و شبکه انتقال آن نیز در حال انجام بوده و تا اوایل سال آینده واحدهای صنعتی در این محل مستقر می شود.

وی خاطر نشان کرد: پیگیر استقرار یک واحد دارویی جدید در ناحیه صنعتی فرسفج بوده و در صورت تحقق با ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ۳۰۰ جویای کار فرصت شغلی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه فرش و چرم همدان دارای قدمت دیرینه است گفت: ایجاد خوشه فرش و چرم همدان جرو برنامه های شرکت شهرک های صنعتی است چراکه افراد زیادی در این حرفه به صورت پراکنده مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان اظهار داشت: در این باره یک طرح سه تا پنج ساله تعریف و با برگزاری مناقصه، مشاور و مجری تعیین شده است.

بادامی ادامه داد: برای منطقه مبتنی بر فناوری های برتر نیز ۵۰ هکتار در نظر گرفته شد و کار مطالعه، شبکه معابر، شبکه آب، برق و خط انتقال آنها صورت پذیرفته است و سه واحد صنعتی پس از انعقاد قرار داد مستقر و عملیات اجرایی را آغاز کردند.

وی گفت: ۵۷ هکتار برای ایجاد شهرک شماره ۲ صنعتی سفال و سرامیک لالجین تملک شد و عملیات اجرایی و زیرساخت‌ها شروع شده و اوایل سال آینده واگذاری آغاز می شود و با توجه به آغاز نامنویسی به طور حتم می توان ۳۰۰ تا ۳۵۰ واحد را در این محل مستقر کرد.

بادامی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فامنین از سال ها پیش شروع شده بود امسال قسمتی از طرح در قالب فاز ۱۰۰ هکتاری در نظر گرفته شد و زیر ساخت ها شامل شبکه معابر دیوار کشی در حال انجام بوده و قراردادی با برق منطقه باختر برای تامین برق منعقد شد.

استان همدان دارای ۲۶ شهرک و ناحیه صنعتی است که زمین دارای آب، برق، گاز برای واگذاری به سرمایه گذاران دارد.