تهران- ایرنا- عضو شورای شهر تهران در تذکری به میراث فرهنگی، خواستار رسیدگی به وضعیت خانه پدری جلال آل احمد شد و گفت: این خانه به خوابگاه معتادان متجاهر تبدیل شده‌است.

«مجید فراهانی» طی سخنانی در دویست و پنچاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، نسبت به وضعیت خانه پدری جلال آل احمد تذکر داد و گفت: فرزندان ما از ما انتظار دارند تا نمادهای هویت ملی و محلی آنها را به نکویی حفظ و نگهداری کنیم و این امانت را با صحت و آراستگی به نسل‌های بعدی تحویل دهیم.

وی افزود: خانه پدری جلال آل احمد یکی از خانه‌های ثبت شده میراث فرهنگی در محله سنگلج تهران است که سال‌ها قبل توسط میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تملک شده است.

فراهانی گفت: این خانه در حال حاضر پاتوق معتادان و کارتن خواب‌ها شده است و آنها درهای خانه را کنده و شب‌ها در وسط اتاق‌ها آتش روشن می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: این خانه قرار بود به عنوان خانه باستان شناسان ایران شناخته شود و مامن روشنفکران درد آشنای کشور باشد که امروز به به بیقوله مبدل شده و رو به تخریب رفته است.

فراهانی با بیان اینکه برای حفظ میراث فرهنگی معاصر، به وزیر میراث صنایع دستی و گردشگری تذکر می‌دهم گفت: همچنین از شهردار تهران می‌خواهم با مذاکره با وزیر زمینه خرید، حفظ و نگهداری این خانه را ایجاد کند.