حمیدرضا عسگری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بایستی با ساخت آثار ارزنده و ماندگار در آگاه سازی عموم برای رعایت هر چه بیشتر پروتکل ها بهره گرفت ، افزود: فضای مجازی و رسانه ها در دوران کرونا بستری برای روشنگری و آگاه سازی عمومی بوده تا مردم از واقعیت های تلخ کرونا مطلع شوند.
وی ادامه داد: در دوران شیوع ویروس کرونا انتظار می رود تا شبکه های اجتماعی و رسانه ها برای تولید محتوای اثرگذار و به یاد ماندنی اقدام کنند تا از انتقال این ویروس خطرناک جلوگیری شود.
عسگری گفت: سازمان مدیریت آرامستان های کرج با ساخت نماهنگ تاثیر گذار با موضوع کرونا و با شعار «خاطره ها عزیزند اما خاطرتان عزیز تر» ، سعی بر آن دارد تا با جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی کرونا از جان عزیزانمان برای قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از این ویروس محافظت کنیم.
رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج افزود: اگر امروز فاصله ها را رعایت نکنیم فردا ملزم به تحمل فاصله های بیشتری از عزیزانمان می شویم که این سهل انگاری غیر قابل جبران است.
عسگری تاکید کرد: کرونا همچنان قربانی می گیرد و توجه به هشدار ها و ابلاغیه های وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت کرونا یک وظیفه ی اجتماعی محسوب می شود.
وی یادآورشد: رعایت نکات ساده و پر اهمیت بهداشتی از جمله زدنماسک، شستوشوی مرتب دست ها و رعایت فاصله ایمن اجتماعی، یاری رسانی به مدافعان سلامت ، پیشگیری از مرگ ومیر عزیزان و کمک زحمات خاموش در آرامستان ها است.
طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی البرز بیماری کووید ۱۹ تاکنون سبب مرگ بیش از ۲ هزار و۴۰۰ نفر در این استان شده است.