تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

تهران- ایرنا- رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیشترین بسته‌های حمایتی در کشورهای مختلف به شهرداری‌ها از طرف دولت داده شده‌است، خواستار رسیدگی به وضعیت تهران حین و پس از پاندمی کرونا شد.

ناهید خداکرمی روز یکشنبه در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهرداری یکی از نهادهای موفق در مدیریت در شرایط اپیدمی بوده است که در حوزه خدمات مورد نیاز سلامت که در دوران اپیدمی بسیار حائز اهمیت است به بهترین نحو عمل کرده است.

وی با بیان اینکه باید فردای پسا کرونا را دریابیم، توضیح داد: از اسفند ۹۸ تاکنون و در پی شیوع کرونا شاهد تعطیلی‌ها و اجرای محدودیت‌های اجتناب ناپذیر بوده ایم و شرکت‌های خصوصی و کسب و کارهای کوچک زیان‌های بسیاری دیدند و بسیاری از کارگران فصلی شغل خود را از دست داده‌اند.

به گفته خداکرمی، تنها در تهران بیش از ۲۲ هزار نفرجان خود را از دست دادند و اغلب خانواده‌های تهرانی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، تحت تاثیر این همه‌گیری قرار دارند.

وی ادامه داد: توجه به شرایط خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند و برخی با مشکلات روحی و روانی و برخی از نظر اقتصادی در معرض فقر و انواع آسیب‌های روانی قرار دارند باید در دستور کار قرار گیرد تا اگر سال ۱۴۰۰ پاندمی پایان یابد، به سالی مصیبت‌بار و با از هم گسیختگی خانواده‌ها تبدیل نشود.

خداکرمی افزود: شهرداری می‌تواند تلاش کند تا دولت و مجلس بودجه کافی برای بهبود شرایط پساکرونا به شهرداری‌ها اختصاص دهند.

این عضو شورا ادامه داد: شهرداری باید میزان ضرر و زیان شهروندان را محاسبه کرده و در مجمع نمایندگان تهران در زمان رسیدگی به بودجه ۱۴۰۰ طلب کند تا شهرداری پایتخت را که آبرو و پیشانی کشوراست را دریابند و بودجه کافی برای مدیریت بحران شهرداری تهران، و کاهش عوارض اپیدمی کاهش عوارض اپیدمی در ۱۴۰۰ اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: وقتی ما به دنیا نگاه می‌کنیم، می‌بینیم بیشترین بودجه مربوط به پاندمی را به شهرداری‌ها اختصاص داده‌اند. این بودجه‌ها در حد ۲۲ میلیارد و حتی بالاتر است بنابراین نمی‌شود با دست خالی، پایتختی را که آبروی کشور است اداره کرد.

خداکرمی خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم نهادهایی که بودجه‌های فرهنگی از دولت می‌گیرند، به شهرداری اختصاص دهند، تا بتوانیم از بحران ۱۴۰۰ جلوگیری کنیم و خانواده‌های تهرانی بیش از این آسیب نبینند.