سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده امسال در این استان ۲۵ هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا عصر یکشنبه در شورای مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار داشت: این میزان اعتبارات از منابع مختلف از جمله استانی و ملیِ - استانی شده، تملک دارایی‌ها از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدماتی مانند آب و فاضلاب، برق و گاز تامین و هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری لازمه تحقق برنامه های توسعه‌ای در این استان است، یادآور شد: مدیران باید قدرت جنگندگی داشته و از پیگیری برای تحقق خواسته‌ها و نیازها هراس نداشته باشند و در این راستا مجموعه دولت نیز پشتیبان مسوولان در پیگیری و تحقق توسعه است.

پوشش اینترنت در کردستان به ۹۵ درصد می رسد 

مرادنیا با بیان اینکه در راستای ارایه خدمات اینترنت در روستاها برای بحث آموزش به دانش آموزان در شرایط کرونایی ایجاد سایت مخابراتی در ۱۰۰ روستا در دستور کار است، اضافه کرد: انجام این خدمت نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: دسترسی این ۱۰۰ روستا به اینترنت در قالب ۴۰ طرح از سوی اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات در دست پیگیری است که با اتمام آن شاخص دسترسی استان به خدمت اینترنت پر سرعت به ۹۵ درصد می رسد.

استاندار کردستان گفت: اجرای این طرح ها علاوه بر هزینه های احداث حدود ۱۱۰ سایت اینترنت پرسرعت روستایی در قالب ۴۰ طرح، نیازمند ۱۴۸ میلیارد ریال برای برق‌رسانی و حدود ۱۱۸ میلیارد ریال برای احداث جاده در راستای ایجاد سایت نیاز است که وزارت ارتباطات ۱۰۰ میلیارد ریال برای تامین برق این طرح‌ها را متقبل شده است.