این کتابها در ۶۰۰ صفحه استانداردسازی و ۸۰۰ صفحه چک لیست، توسط شهریار شهیر برزگر، مدیرعامل و بنیانگذار این برند تالیف و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشر رسیده است.
برند هوپو (hoopoe)، برای اولین بار در ایران تمامی استانداردهای فرانچایز روز دنیا را در قالب چهار کتاب جامع تدوین کرده که راهنمایی جامع برای سرمایهگذاری، راهاندازی، مدیریت و ارائهی خدمات یک کسبوکار در بالاترین سطح به مخاطبان خود در داخل و خارج کشور است.
شهریار شهیر برزگر، مدیرعامل گروه شانا تجارت کاسپین و فعال در صنعت ریتیل کشور، در زمینهی اهمیت این کتابها گفت: «سالهاست در کشور ما، برندهای بسیاری در قالب فرانچایز و سیستم اخذ نمایندگی فعال هستند ولی این برای اولین بار است که تمامی مراحل راهاندازی و مدیریت یک کسبوکار موفق به صورت جامع فرموله و به صورت قدم به قدم تدوین شده است و از این جهت، ایران در صنعت فرانچایز جهان، امروز صاحب یک استاندارد کامل و جامع در این حوزه است»
شهریار شهیر که در راهاندازی و رشد بسیاری از برندهای زنجیرهای داخل و خارج ایران در حوزهی آرایشی و بهداشتی از سال ۱۳۸۵ فعال بوده، در زمینهی دلایل و زیرساختهای تدوین چنین کتابهایی گفت: «از آنجا که در زمینهی راهاندازی شعب برندهای بسیاری در ایران و در همکاری با برندهای خارجی فعال بودم، همیشه خلاء استانداردسازی را در مدلهای کسب و کار و فرانچایز ایران احساس میکردم و تلاش کردم در سالهای ۸۹ تا ۹۱ با راهاندازی دهها شعبه فروشگاههای زنجیرهای پوپاشاپ (PUPA Shop)، قدمی در این مسیر بردارم، اما از سال ۹۵ تصمیم به تاسیس و رشد یک برند کاملا ایرانی در حوزهی زیبایی آقایان گرفتم که تا امروز ۴۵ هزار نفر ساعت، کار تحقیقی و برنامهریزی برای آن انجام شده است تا در ایران شاهد رشد یک برند ایرانی در عرصهی فرانچایز در جهان باشیم که ظرفیت اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر را دارد.»
شهریار شهیر مدل کسب و کار هوپو را یک مدل استاندارد شده برای راهاندازی، مدیریت و در نهایت موفقیت یک نمایندگی و فرانچایز دانست و گفت: «روندهای صنعت آرایشی و بهداشتی به سرعت در حال تغییر است و صنعت سلامت و زیبایی آقایان در دهههای اخیر به یکی از صنایع و کسبوکارهای بسیار سودآور و موفق در جهان تبدیل شده که ارائهی خدمات در این حوزه دارای ارزش افزوده برای کشور ازجمله اشتغالزایی، جلوگیری از خروج ارز از کشور، امکان ارائهی خدمات به توریستهای کشورهای اطراف و ارزآوری و در نهایت ایجاد حس طراوت و اعتماد به نفس در آقایانی است که به دلایل زیاد اجتماعی و فرهنگی، دریافت خدمات زیبایی و پوست و مو توسط آنها نکوهش شده.»
وی هوپو را نماد موفقیت کسب و کارهای ایرانی در عرصهی برندینگ دانست که توانسته با ارائهی مدل برد-برد-برد، رابطهای موفق بین برند هوپو، نمایندگی و مشتری ایجاد کند.
شهریار شهیر برزگر در این زمینه افزود: «در مدل استاندارد شدهی فرانچایز هوپو، این امکان ایجاد شده که هر نمایندگی با تکیه بر دانش، تجربه، توان، نیروی فنی، اجرایی و تبلیغات و روابط عمومی برند هوپو و گروه شانا تجارت کاسپین بتواند بدون دانش فنی در زمینهی صنعت آرایشی و بهداشتی صاحب یک کسبوکار در این حوزه شود و با استفاده از چهار کتاب جامع آموزشها و همراهی برند هوپو، تمامی مراحل صفر تا صد راهاندازی و موفقیت یک شعبه از انتخاب مکان، عقد قرارداد، طراحی و دکورسازی، استخدام و آموزش پرسنل، امور حقوقی و سپس تبلیغات و معرفی مشتری توسط برند هوپو انجام میشود. در این مدل، ارائهی خدمات استاندارد یک دست در تمامی شعب داخل و خارج هوپو برای رضایت مشتری، برنامهریزی شده تا در نهایت ضلع سوم، یعنی مشتری، برندهی این خدمات زیبایی آقایان باشد. این خدمات شامل پروتز مو، پوست و خدمات تخصصی دیگر همچون لیزر تحت نظر پزشک همچون لاغری و لیزر با دستگاههای برتر دنیا مثل کوترا (Cutera) است که در حال توسعه و افزودن خدمات جدید به آن هستیم.»
گفتنی است، باشگاه سلامت زیبایی آقایان هوپو که در ظرف مدت کوتاهی سه نمایندگی آن در حال راهاندازی و تجهیز است، قرار است در سطح شهر تهران با ۱۴ نمایندگی به صورت محدود و منتخب و در سطح ایران با ۱۰۰ شعبه به صورت فرانچایز فعالیت کرده و مذاکراتی برای راهاندازی شعب آن در خارج از کشور نیز در جریان است تا اولین برند صنعت آرایشی و بهداشتی ایران، حضوری جهانی داشته باشد.