ارومیه- ایرنا- فرماندار ارومیه گفت: ۲ نرخی کردن فروش نان در صبح و عصر توسط واحدهای نانوایی در این شهرستان تخلف محسوب می‌شود.

علیرضا ملامحمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رابطه با تفاوت قیمت نان در برخی از واحدهای نانوایی در شیفت صبح و عصر در ارومیه، اظهار داشت: نان در این شهرستان تک نرخی می‌باشد و هیچ افزایش قیمتی نداشته است.

وی با تاکید بر برخورد جدی با واحدهای نانوایی متخلف،  گفت: اخطارهای قانونی در این راستا صادر شده و واحدهایی که با ۲ نرخی کردن قیمت نان یا گران فروشی اصرار بر تخلف دارند، پلمپ و جریمه خواهند شد.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه ۴۵ تیم بازرسی بر نانوایی‌های این شهرستان نظارت می‌کنند، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در نانوایی ها، به شماره تلفن های ۱۳۵ تعزیرات و ۱۲۴ بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

وی همچنین با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در عرضه آرد به واحدهای نانوایی وجود ندارد، بیان کرد: اگر از سوی واحدهای نانوایی به شهروندان اعلام شود که آرد مورد نیاز به آنان واگذار نمی‌شود و در عرضه نان دچار مشکل هستند، به آن معنی است که آن واحد نانوایی با جوسازی و کاهش ساعات پخت نان به دنبال فروش آرد سهمیه‌ای خود در بازار آزاد است.

ملامحمد زاده ادامه داد: شهروندان هرگونه تغییر ساعات پخت یا بهانه‌ تراشی برای کاهش عرضه نان از سوی واحدهای نانوایی را گزارش کنند تا اجازه فرصت طلبی برای افراد سودجو داده نشود.

وی، قیمت هر قرص نان لواش ماشینی یارانه‌ای را ۲۴۰ تومان، لواش سنتی ۲۶۰ تومان، بربری و سنگگ سنتی را یک‌هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر قرص لواش ماشینی آزاد پز نیز ۲۸۰ تومان، لواش سنتی ۳۲۰ تومان، بربری آزاد و سنگگ سنتی آزاد نیز یک‌هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که خارج از این قیمت‌ها تخلف محسوب می‌شود.

شهرستان ارومیه دارای یک‌هزار و ۴۰۰ واحد نانوایی فعال است.