رشت - ایرنا - رئیس هیات ورزش های همگانی گیلان گفت: به میزانی که به فعالیت جسمانی و ورزش اهمیت دهیم، جامعه به جای درمان محوری به سوی سلامت محوری سوق می یابد و از هزینه های هنگفت درمان کاسته می شود.

علیرضا زهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از جمله مشکلات کنونی ما آن است که ورزش به حد کافی در بین مردم معرفی نشده و باید به اهمیت آن بیش از پیش پرداخته شود چون هر چه بیشتر در حوزه ورزش سرمایه گذاری کنیم، در بخش درمان و دارو، هزینه ها کاهش خواهد یافت.

وی افزود: همه اقشار جامعه باید به امر ورزش توجه نموده و در زندگی روزمره جایی برای آن باز کنند در این میان دانش آموزان با توجه به تعطیلی مدارس، یکی از مهمترین گروههای هدفی هستند که قصد داریم با همکاری پژوهشکده تربیت بدنی و سلامت، ورزش و تحرک را در بین این گروه گسترش و بسط دهیم.

رئیس هیات ورزش های همگانی گیلان بیان کرد: با توجه به این امر جلسه ای با معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش گیلان برگزار کردیم و در این راستا  کمیته دانش آموزی هیات ورزش های همگانی گیلان و همچنین سایر کمیته های این هیات،  آماده هرگونه همکاری هستند.

زهری خاطرنشان کرد: از سویی برای گسترش ورزش در بین اقشار مختلف جامعه باید ورزش های همگانی در گیلان بیشتر معرفی و ترویج شود و برای این منظور نیاز است تا رسانه ها با تمرکز و تبلیغات بیشتر در زمینه فواید ورزش و فعالیت های جسمانی به خصوص در این روزهای کرونایی و خطرات چاقی و بیماری های ناشی از آن باید با همکاری هم تحرک و پویایی و ورزش را در سراسر گیلان به بهترین نحو گسترش دهیم.